Kırılganlık sendromuna karşı egzersiz

Kırılganlık sendromu, biyolojik yaşlanmayla beraber ortaya çıkıyor ve yorgunluk, performansta azalma, enfeksiyonlara eşlik eden hastalıklara daha fazla duyarlı olunması gibi durumlarla yol açıyor. Dengeli beslenme ve egzersizin bu tablo ile mücadelede en etkili silah olduğunu söyleyen Üsküdar Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Yıldız Erdoğanoğlu, şu bilgileri veriyor:

• Bu sendromdan etkilendiyseniz, fiziksel kapasitenizde bir azalma ile daha çabuk tükenme, hareketlerde yavaşlama ve sonuç olarak daha az aktif bir yaşamınız olur. Hareket eksikliği kas kütlenizin azalmasına ve kas zayıflığına yol açar. Yürüyüşünüz yavaşlar ve ayağınızı daha güvensiz yere basarsınız. Kemik kaybı da tabloya eklenebilir ve sonuç ne yazık ki kemik ağrısı ile sık görülen kırıklar olabilir.

• Kasların yapısını, dolayısıyla fiziksel gücü korumak için egzersiz eğitimi, gerekirse fizyoterapist eşliğinde egzersiz yapılmalı. Kuvvet eğitimi, koordinasyon ve denge kombinasyonlu egzersiz eğitimleri; kaslarınızı ve zihninizi eğiterek, düşme riskinizi azaltıyor. Kuvvetinizi arttırmak için ağırlıklardan faydalanabilirsiniz. Doğru belirlenmiş ağırlıklar, ileri yaş grupları için de uygun oluyor. Ayrıca fizyoterapiye ek olarak düzenli yürüyüş ve yüzme gibi aktiviteler de tavsiye ediliyor.

Püf noktası!
Antrenmanlarınızdan sonra esnemeye zaman ayırın. Esneme egzersizleri kan dolaşımını düzenler, kaslarınıza daha fazla kanın akmasını sağlar. Kan dolaşımınızın düzenlenmesi, kas yaralanmalarından sonra iyileşme sürecini hızlandırır.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here