Ana Sayfa Sağlık Kırmızı mucize: Pancar

Kırmızı mucize: Pancar

05022015vitrap01

Kırmızı pancar, ıspanakgiller ailesinden olan, yumru kökü çok lezzetli ve sağlığa son derece faydalı toprak altında yetişen bir kök sebze.

Kırmızı renkli besinlerin kansere ve kalp damar hastalıklarına karşı bilinen koruyucu etkileri çoğunlukla kırmızı lahanada olduğu gibi antosiyanin içeriğine bağlı. Kırmızı pancara bu rengi veren ise betalain grubu maddeleri. 

 

 

 

 

Uzm. Dr. Özgür Şamilgil pancarın mucizevi gücünü şu şekilde sıralıyor:

– İltihap engelleyici: Birçok besinde bulunmayan, hücreleri, enzim ve proteinleri koruyan betalain grubu bir madde içeriyor. Bu maddenin iç organları koruyucu, kalp damar hastalıkları gibi kronik hastalıkları engelleyici çok büyük faydası var. Yalnız bu fayda, betalainleri vücudunuzun kullanabilme yeteneğine bağlı yani genetik yapınızla ilgili. 

– Detoks etkisi: Kanın temizlenmesi ve karaciğerin zehirlerden arınmasına yardımcı oluyor.

– Dayanıklılık sağlayıcı: Egzersiz öncesi içilen pancar suyunun egzersize dayanıklılığı arttırdığı, dinçlik verdiği biliniyor.

 

Ne kadar tüketilmeli?

Çalışmalara göre çok yüksek besin değeri nedeniyle haftada iki gün, yarım veya bir bütün pancar ya da aynı aileden pazı, ıspanak, kinoa tüketimi öneriliyor. Bazı kişilerin pancar tüketimi sonrası 24-48 saat kadar süren idrar ve dışkıda koyu kırmızı renk değişimi görülebiliyor. Bu durumdakilerin demir metabolizma bozukluğu veya sık böbrek taşı düşürme sorunu olabilir, hekimlerine danışmadan fazla pancar tüketmemeleri tavsiye ediliyor. 

 

05022015vitrap02 Kakaoyla yağ yakın

Son dönemde Japonya’da yapılan bir araştırmada toz kakaonun yağ yakma konusunda şaşırtıcı bir performans gösterdiği anlaşıldı. Kakao, bioflavonoid içeriyor ki bunlardan biri flavan-3-ols; yağ yakımında aktif görev alan enzimleri tetikliyor. Sabahları kendinize kakaolu bir içecek hazırlayıp, selülitlerinizle de vedalaşabilirsiniz.

 

 

 

 

05022015vitrap03 OMEGA’NIN İLERİ ÜÇLÜSÜ

Omega 6 ayçiçeğinden, Omega 9 ise, un ve zeytinyağından karşılanabiliyor. Bu durumda vücudun, ancak derin denizlerde yaşayan bazı balıklar ve deniz kabukluları ile ceviz ve keten tohumu gibi yağlı tohumlardan sağlanabilen Omega 3 ile birlikte, yabani iğdede bulunan Omega 7 ve nar çekirdeğinden elde edilen Omega 5 eksiğinin giderilmesi gerekiyor. Omega 3.5.7’nin birlikte alınması, özellikle unutkanlık problemi yaşayanlar, bağışıklık sistemi zayıf olanlar, yorgun hissedenler, kalp ve damar rahatsızlığı yaşayanlar, kolestrol seviyesi yüksek olanlar, diyabet hastaları, saç ve tırnak kalitesinde sorun yaşayanlar, cilt sağlığını korumak isteyenler ve kilo kontrolü hedefleyenler için destek sağlıyor.

 

Formsanté Dergisi Ocak 2015 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here