Kış detoksu

13032015 detoks

Hava soğudu, güneş saklandı biz de içimize döndük, evlerimize kapandık. Bir süre bu şekilde yaşamak ruhumuza iyi gelebilir ama hareketsiz kalan vücudumuzun detoks desteğine ihtiyacı var. 

Egzersizlerin azaldığı kış aylarında vücudunuzu toksinlerden arındırabilirsiniz. Diyetkolik.com’un diyetisyenlerinden Sena Tuvanç, kışın alacağınız muhtemel kiloların önüne geçmek ve toksinlerden kurtulmak için Formsanté okuyucuları için kış detoksu hazırladı. Tükettiğimiz besinler yoluyla ya da vücudumuzun oksijen yakıp enerji açığa çıkarması sırasında oluşan bir zehir olan toksinin vücutta birikmesi, birçok olumsuz etkiye yol açabiliyor. Toksin; yorgunluk, depresyon, egzama gibi cilt hastalıkları, artrit, kanser ve kalp rahatsızlıklarına sebep olabiliyor. Diyetisyen Sena Tuvanç, üç günlük bir detoks programıyla toksinleri vücuttan uzaklaştırmanın mümkün olduğunu söylüyor. Detoks ya da diyet listelerinin kişinin fiziksel yapısı ve sağlık durumuna göre hazırlanması gerektiğini hatırlatan Dyt. Tuvanç, şu uyarılarda bulunuyor: “Detoks programlarını uygulamak için 18 yaşın üzerinde olmanız ve hiçbir sağlık sorununuzun bulunmaması gerektiğini unutmayın. Programı üç günden daha uzun süre uygulamayın. Yalnızca toksinlerden arınmak amacıyla uygulanan detoks, diyet programı gibi uzun süreli kullanılabilen bir beslenme programı değil.”

 

Neden kış detoksu?

Aşağıdaki belirtilerde birini dahi yaşıyorsanız kış detoksu yapmayı deneyin, farkı görün.

– Sabahları yorgun uyanıyorsanız,

– Vücudunuzda çok fazla ödem oluyorsa,

– Kış aylarında karbonhidrat ağırlıklı beslenmeye başladıysanız,

– Soğuk ve yağışlı havalardan dolayı hareketleriniz kısıtlandıysa,

– Çok sık baş ağrıları yaşıyorsanız,

– Ruh haliniz değişkenlik gösteriyorsa ve yenilik arayışı içerisindeyseniz,

– Kabızlık sorununuz varsa,

– Uykusuzluk problemi çekiyorsanız,

– Ağız kokunuz varsa detoksa başlayın.

 

Dikkat!

– Detoksu üç günden fazla uygulamayın. 

– Kilo vermek amacıyla detoks yapmayın. 

– Yanlış uygulanan detoks programları sindirim sistemi bozukluklarına neden olabilir.

– Vücudun enerji ihtiyacının tam olarak karşılanamamasına bağlı olarak kas kaybedebilirsiniz.

– Bol su tüketmenin, düzenli olarak spor yapmanın ve doğal ve dengeli beslenmenin toksinleri vücudunuzdan atmanıza yardımcı olacağını unutmayın.

 

Bu listede miktar kısıtlaması yok. Her türlü  yeşilliği sınırsız tüketebilirsiniz. Ara öğünlerde yeşil çay-rezene çayı içebilirsiniz. Tuzdan, şekerden, kahveden ve siyah çaydan uzak durmalısınız.

 

Üç günlük kış detoksu

Kahvaltı

– 4 yemek kaşığı lor peyniri

– Mevsim yeşillikleri (marul-roka-maydonoz-dereotu-nane)

– Haşlanmış pancar

ya da 

– Yulaf lapası ve ceviz

 

Ara öğün 

– 2 adet ceviz 

– 1 avuç yaban mersini

 

Öğle

– Haşlanmış brokoli

– Haşlanmış havuç

– 1 tatlı kaşığı zeytinyağı

– Bol limon

 

Ara öğün

– Salatalık

– Limon

ya da 

– Yeşil elma

 

Akşam

– Haşlanmış enginar

– 1 tatlı kaşığı zeytinyağı

– Yeşil salata

– 1 yemek kaşığı lor peyniri

ya da

– Karalahana çorbası 

 

Yaprak Çetinkaya

Formsanté Dergisi Ocak 2015 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here