Ana Sayfa Sağlık Kışa karşı Gardınızı bu yiyeceklerle alın!

Kışa karşı Gardınızı bu yiyeceklerle alın!

Bağışıklık sisteminizin hastalıklara karşı güçlü bir şekilde dimdik ayakta durmasını istiyorsanız, ilaçlara sarılmadan önce yiyeceklerin gücünden destek almalısınız.
Nilgün Yıldız

Güçlü bir bağışıklık sistemiyle hastalıklara karşı daha dirençli olur ve kolay kolay yatağa düşmezsiniz. Peki, bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yapmalısınız? En önemli kural sağlıklı beslenmedir. Unutmayın, beslenme ile aldığınız vitaminler ve mineraller sizi güçlendirir.

Tam tahıllılar
Buğday, pirinç, mısır, çavdar ve yulaf gibi tahıl taneleri ve bunlardan yapılan ürünleri içeren tahıl grubu gıdalar, bağışıklık sistemini güçlendirir. İçerdikleri lif, toksinlerin temizlenmesini sağlarken, bağırsak enfeksiyonlarından da korur. Tam tahıllılar posa bakımından oldukça zengindir. Tam tahıllılarda bulunan çözünebilir posa, karbonhidratların emilimini ve sindirimini yavaşlatarak vücudun insülin ihtiyacını azaltır. Özellikle diyabet, kalp ve kanser benzeri hastalıklara yakalanma riski olanlar, tam tahıllı besinleri her gün tüketmelidir.

Sebzeler
Yiyebildiğiniz kadar çok sebze yemelisiniz. Çünkü sebzelerin içinde vücudunuzu hastalıklara karşı koruyucu birçok vitamin ve mineral bulunmaktadır. Özellikle koyu yeşil yapraklı sebzeler, bağışıklık sisteminizin ihtiyacı olan gücü verir. Sarı ve turuncu renkli sebzeler de beta karoten açısından zengindir ve atioksidan etkisi vardır. Beta karoten, vücutta A vitaminine çevrilerek yarar da sağlar. A vitamini, havuç, ıspanak, kabak, marul, brokoli, karaciğer ve domateste bulunur. C ve E vitaminleri gibi antioksidanlar açısından zengin olan havuç gözlere yararının yanı sıra solunum sisteminin direncini güçlendirir. Domates C vitamini açısından zengindir ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirir.

Taze meyve
Sebzeler gibi meyveler de sağlıklı bir yaşam için gereklidir. Özellikle öğün aralarında alınması bağışıklık sisteminize etki eder. Antioksidan deposu olan nar, beyin için faydalıdır. Günlük ihtiyacınız olan C vitaminini kividen alabilirsiniz. Çünkü kivi, portakaldan daha fazla C vitamini ile en az muz kadar potasyum içerir.

Vitamin ve mineraller
C vitamini açısından zengin olan limon, portakal, çilek, greyfurt, kivi, dolmalık biber, enginar, brokoli, fasulye, maydanoz, kuşburnu ve ahududu gibi besinler, içerdikleri antioksidanlar sayesinde damarları güçlendirerek kalbin zarar görmesini engeller. Portakal suyunda bulunan yüksek miktardaki potasyum, tansiyonun dengelenmesine yardımcı olur. Yulaf, buğday, nohut, badem, muz, somon balığı, kepek, ayçiçeği tohumu, kabak, tohum ve yeşil sebzelerde bulunan B vitamini vücudun antikor üretiminde faydalıdır. Havuç, ıspanak, kabak, marul, brokoli, karaciğer ve domateste bulunan A vitamini bağışıklık sistemi hücrelerinin sayısında önemli derecede artış sağlar. Ceviz, badem, buğday, somon, yumurta, balıkta bulunan çinko ile buğday, arpa, kara buğday, kahverengi pirinç, fasulye, tavuk ve hindide bulunan selenyum da bağışıklık sistemi için gerekli minerallerdir.

Bağışıklık sisteminin düşmanları
Alkol
Alkol vücudun tüm sistemi için zararlı bir maddedir. Sinir sistemini etkiler. Kan hücrelerinin yenilenmesine engel olur ve karaciğeri zehirler; B vitamini etkisini azaltır ve vücudun susuz kalmasına neden olur.

Şeker
Şekerin bağışıklık sistemi üzerinde kötü etkileri vardır. Fazla miktarda şeker tüketmek, akyuvarların yabancı maddeleri yok etme yeteneğini azaltır. Şekeri tükettikten yaklaşık iki saat sonra akyuvarların, virüs ve bakteri gibi yabancı maddeleri hücre içine alıp parçalama yeteneği yarı yarıya azalır. Akyuvarlar enfeksiyonlara karşı kullanılan savunma mekanizması olduğu için hastalıklara yakalanma oranı artar. Kanda bulunması gereken şeker oranı bir çay kaşığı civarındadır.

Uykusuzluk
Vücut, yeteri kadar dinlenemezse hastalıklara karşı güçsüz kalır. Bu nedenle uzmanlar düzenli uykunun şart olduğunu belirtirler.

Kahve
İdrar söktürücü özelliği olan kahve, kalsiyum, magnezyum ve potasyum gibi yararlı maddelerin vücuttan atılmasına neden olur. Aynı zamanda sinir sistemine etki ederek stresi artırır. Hiperaktiflik, uykusuzluk ve sinir gibi durumlara neden olur.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here