Kokusu yok faydası çok: siyah sarımsak

ThinkstockPhotos-535294253

Eğer siz de sırf kokusu yüzünden sarımsağa burun kıvıranlardansanız, bu haber tam size göre… Sarımsağın fermente edilmesiyle elde edilen siyah sarımsak hem kokusuz hem de normal haline göre çok daha faydalı! Ecz. Mehmet Müderrisoğlu, siyah sarımsağın kanser, kalp sağlığı, bağışıklığın güçlendirilmesi, cilt sağlığı gibi birçok konuda faydalı olduğunu belirterek, “Enerji, vitamin, protein, mineral kaynağı olmanın yanında sağlığımız açısından yararlı 200’den fazla bileşik içeriyor. Sarımsağın fermente edilmesiyle elde edilen siyah sarımsak normal sarımsak gibi kokmuyor. Fermantasyon sırasında besin değeri artarken, tadındaki acılık da kayboluyor. Yüksek oranda antioksidan özellik taşıyor” diyor. 

AYIN GÜZELİ DEREOTU 
Salataların vazgeçilmez çeşnilerinden biri olan dereotu, tam bir vitamin ve mineral deposu. Rusya’nın güneyi, Akdeniz Bölgesi ve Batı Afrika’da doğal olarak yetişen bu bitkide kalsiyum, manganez, demir ve magnezyum mineralleri ile A ve C vitaminleri bol miktarda bulunuyor. Sindirime bağlı mide krampları ve mide ağrılarını gidermeye yardımcı olan dereotu, kolesterolün düşmesinde de önemli rol oynuyor. Bazı bileşenleri (monoterpene) vücuttaki birtakım toksinlerin temizlenmesini sağlayan enzimlerin üretimini tetikleyen bu bitki, özellikle sigara dumanının vücutta yarattığı hasarı en aza indirmek için öneriliyor. Kırılgan bir bitki olduğu için tazeliğini birkaç gün koruyabilen dereotunun zaman geçirilmeden tüketilmesi gerekiyor. Kurutulmuş hali ise kuru ve güneş almayan bir yerde saklanması halinde tazeliğini altı ay kadar koruyabiliyor. Ortalama bir avuç taze dereotu sadece 17 kalori. Bu miktarda dereotu 2,8 gram karbonhidrat, 1,4 gram protein, 5,3 gram lif, 27 mg sodyum, 647 mg potasyum, 70 mg C vitamini, 230 mg kalsiyum, 5,5 mg demir içeriyor. 

MEYVELERİN KALORILERİ
Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte, rengarenk meyveler de birer birer tezgahlardaki yerini almaya başlıyor. Mevsiminde tüketilen meyvelerin vücudumuza birçok fayda sağladığı ve bilinçli tüketildiğinde kilo kontrolüne yardımcı olduğu da biliniyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan, yaz aylarında tatlı ihtiyacının meyvelerle giderilebileceğine dikkat çekerek, en çok tüketilen yaz meyvelerinin kalorilerini şöyle sıralıyor: 

• Üzüm 69 kalori 

• Şeftali 40 kalori 

• Kiraz 63 kalori 

• Armut 52 kalori 

• Kayısı 48 kalori 

• Çilek 40 kalori 

• Kavun 28 kalori 

• Karpuz 30 kalori

(Değerler 100 gram için hesaplanmıştır.) 

Mineral kaybına lezzetli çözüm 
Yaz aylarında artan sıvı kaybını yerine koymak için su ve mineral içeriği yüksek maden suyu gibi içecekler tüketmek gerekiyor. Ramazan ayında değişen yeme-içme alışkanlıkları ise bu kaybın telafisini zorlaştırabiliyor. Sağlıklı Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilara Koçak, yaza uygun sebze-meyvelerle hazırlanabilecek ve maden suyu ile içeriği zenginleştirilebilecek besinlerin bu sorunu gidermeye yardımcı olacağını belirterek, bu tariflerden birini Formsanté okurlarıyla paylaştı. 

ÇİLEK RÜYASI 

Malzemeler: 

• 200 g karpuz 

• 4-5 adet çilek 

• 1/2 limon suyu 

• 2 şişe doğal maden suyu 

Hazırlanışı: 

Kabuğunu soyup doğradığınız karpuzları, temizlenmiş çilekler ve limon suyu ile birlikte robottan geçirin. Eşit şekilde iki bardağa bölün ve her bardağın üzerine bir şişe maden suyu ekleyin. Limonla servis edin. 

Formsanté 2016 – Haziran sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here