Ana Sayfa Beslenme & Diyet Likopen seviyenizi artırın

Likopen seviyenizi artırın

02042015 besrap01

Enerjinin rengi kırmızı, günlük beslenme düzeninde büyük önem taşıyor. Kırmızı sebze ve meyveler, rengini “likopen” ve “antosiyanin” olarak adlandırılan doğal pigmentlerden alıyor.

Domates, greyfurt, karpuz, kuşburnu gibi kırmızı besinlerde bulunan likopenin, pek çok kanser türüne karşı koruyucu, güçlü bir antioksidan özelliği taşıdığını belirten Beslenme Uzmanı İpek Ağaca, greyfurttaki likopenin prostat kanseri, özofagus, sindirim sistemi, meme, mesane, cilt kanser riskini azalttığını belirterek, her gün en az iki çeşit kırmızı besin tüketmeye özen göstermenin sağlık ve beslenme açısından büyük önem taşıdığını vurguluyor.

 

02042015 besrap03 Tam buğdaydan şaşmayın!

Günümüzde sadece kilo vermek değil, bunu yaparken sağlıklı ve dengeli beslenmek de önem taşıyor. Ayrıca metabolizmayı canlandırmak için egzersizi de unutmamak gerekiyor. Dr. Gönül Ateşsaçan bu yolda uygulanması gereken bazı beslenme kuralları olduğunu belirterek, bunları şöyle sıralıyor: “Acıkmadan yemek yiyin, susamadan su için. Günlük beslenmenizi 1000 kalorinin altına düşürmeyin. Haftada veya 10 günde bir aynı giysiyle, aynı tartıda, aynı saatlerde tartılıp kaydedin. Eğer yapay tatlandırıcı kullanıyorsanız günde dört taneyi geçmemeye özen gösterin. Dışarıda yemek yiyorsanız, yemeklerin yağsız ve susuz kısmından almayı alışkanlık haline getirin. Armut, elma gibi kabuklu yenebilen meyveleri soymadan yiyin ve sofranızda tam organik buğday ekmeği tercih edin.”

 

 

Cevizle hafızanızı güçlendirin

Kaliforniya Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde görev yapan Dr. Lenore Arab ve ekibinin yaptığı araştırmaya göre, ceviz tüketimi hafıza, konsantrasyon ve bilgi işleme hızı testleri dahil olmak üzere bilişsel fonksiyon testlerinde performansı artırabiliyor. Bilişsel fonksiyon, yaş, cinsiyet ve etnik kökene bakılmaksızın ceviz tüketen her yetişkinde yükseliyor. Dr. Arab, elde edilen bilgilere ilişkin şunları söylüyor: “Araştırma sonuçlarına göre her gün atıştırmalık veya bir öğünün parçası olarak bir avuç ceviz yemek, bilişsel sağlığı güçlendiriyor. Ayrıca Alzheimer hastalığının ilerlemesinin yavaşlatılması veya önlenmesi üzerinde de faydalı etkileri oluyor.”

 

02042015 besrap02

 

Ayın güzeli Bakla

Hemen her yerde yetişen, vitamin ve protein açısından son derece zengin bir besin olan baklanın taneleri tazeyken yeşil, kuruyunca kahverengi oluyor. B1, B2, B6 ve K vitaminleri ile potasyum, magnezyum, demir ve kalsiyum mineralleri açısından oldukça zengin olan baklanın 100 gramı 341 kalori. Hazmı kolaylaştıran bakla, idrar yollarını temizlemesinin yanı sıra böbrekler için de fayda sağlıyor. Kötü kolesterolü düşürüp, kan şekerini düzene sokuyor. Bakla alırken, lekesiz, canlı, yeşil renkli ve sert olanlarının seçilmesi öneriliyor. Öte yandan pişirildikten sonra çok bekletmeden, mümkünse günlük tüketilmesi önem taşıyor. Uzmanlar, birkaç gün bekleyen bakla yemeğinin karaciğeri yorduğunu belirtiyor.

 

Formsanté Dergisi Mart 2015 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here