✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale

Diyetisyen Gülçin Işık


Ana Sayfa Sağlık Menopoz dönemi beslenme nasıl olmalı? Ne yemeli?

Menopoz dönemi beslenme nasıl olmalı? Ne yemeli?

Menopoza geçiş durumunda karşılaşılacak değişimler hakkında bilgi veren Diyetisyen Gülçin Işık, menopoz döneminde istenmeyen semptomlara karşı neler yapılması gerektiğini anlattı. Menopoza geçiş durumunda; kilo alma, düşük enerji, düşük cinsel dürtü ve ruh halindeki değişiklikler gibi istenmeyen semptomlarla karşı karşıya kalmamak için neler yapılmalıdır? Bu semptomları minimuma indirmek için nelere dikkat edilmelidir? Menopoz dönemi beslenme nasıl olmalı?

Menopoz (menarş + pause) tamamen fizyolojik bir süreç olup hayatın farklı renkleri, tatları ve özellikleriyle güzel ve uzun hayatın bir parçasıdır.

Menopoz sonrasında insan fizyolojisiyle ilgili, kadın fizyolojisiyle ilgili ve yaşam dönemi fizyolojisiyle ilgili belirgin değişiklikler olması nedeniyle önceki hayatın beslenme ve yaşam biçimini değiştirmek ve düzenlemek gerekir.

Hormonal değişikliğin etkin olması sonucu kalp damar hastalıklarını koruyucu diyet, tansiyon ve kolesterol düzeylerini yükselmesini engelleyici diyet, kemik erimesi ve deri yaşlanması engelleyici diyet ve yaşam biçimi değişiklikleri özellikle göz önünde bulundurulmalıdır.

  • EGZERSİZ YAPMAK *

Standart aktivitelerin yanında pelvik bölge kaslarını çalıştırmaya yönelik squat, kalça bölge kaslarını kasmak, alt karın ve pelvik bölge kaslarını çalıştırılması gerekir.

  • BİTKİSEL PREPARATLAR *

Menopozda östrojen düzeyi düştüğü için fitoöstrojen (bitkisel österojen içeren gıdalar) desteği önemlidir.

Menopoz semptomlarını tedavi etmek için en sık kullanılan bitkisel desteklerden bazıları şunlardır:

  • Ginseng: Kan akımını ve cilt bakımını artırır. Cinsel aktivite arttırıcıdır.
  • Çuha çiçeği: Menopoz semptomlarını (ateş basması, bunalma, sıkılma vb.) azaltır.
  • Meyan kökü: Kabızlık, mide bağırsak şikayetleri gibi problemlerin azaltılmasında etkilidir.
  • Tatlı patates: Lif içeriği yüksek olup, selülit oluşumunu azaltmaya yardımcıdır. Deride leke oluşumunu engeller.
  • Kırmızı ahududu: Antioksidan içeriği yüksek olup, yaşlanmayı geciktirir.
  • Sarı kantaron: Yara iyileşmesini hızlandırır, hücre yenilenmesini arttırır.
  • Tuzsuz beslenme

Tansiyon kontrolünü kolaylıkla sağlamak amaçlı sodyum klorür (sofra tuzu) yerine özellikle kalsiyum potasyum ve magnezyum tuzları önerilir.

Not: Her bünye farklı olabilir, doktorunuza danışmadan yemeyiniz!

  • KULLANILAN YAĞLAR *

Doymamış yağ oranı yüksek, özellikle kalp damar sistemi hastalıkları açısından koruyucu ve risk artışını engelleyen akışkan yağ, vücut sıcaklığında eriyen yağlı beslenme.

  • KEMİK VE EKLEM SAĞLIĞI DÜZENLEMEK *

Kemik kırığı riskini azaltmak amaçlı kalsiyum ve protein (kolajen) içeriği zengin gıdalarla beslenilmesi önerilir.

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here