Metabolizmanızı ateşlemenin tam zamanı!

mart-2012-diyet-resim-1

Yaza beş kala hızla kilo vermeye çalışmak yerine baharın başlangıcı ile birlikte daha sağlıklı beslenmeye ve yavaş yavaş ama kalıcı kilo vermeye var mısınız? İyi gıda, bol su, yeterli uyku ve düzenli egzersiz ile metabolizmanızı hızlandırıp hayallerinizdeki size kavuşabilirsiniz.

Nasıl ki baharda ılık yağmurlarla ıslanan toprak tüm güzelliklerini önümüze seriyor, kara kışın ardından güneş bir başka parlamaya başlıyor, gökyüzünün mavisi canlanıyor, yani doğa adeta uyanışa geçiyorsa doğanın bir parçası olan bizlerin de uyanma zamanı geldi demektir. Sizce de baharın bu pozitif enerjisinden yararlanıp metabolizmanızı hızlandırmanın, vücudunuzu sulamanın ve en güzel sonuçları almanın tam zamanı değil mi? Kışın günlerin kısalması, hareketimizin azalması, bulunduğumuz mekanların çok sıcak olması nedeniyle doğal olarak yavaşlayan metabolizmamızı hızlandırmak kilo vermenin tek yolu ve aslında çok da zor değil. Günlük hayat içinde alışkanlık haline getirebileceğimiz bazı davranışlar metabolizmamızı hızlandırmamızı, kiloyu sadece yağdan vermemizi ve kalıcı olarak kilo kaybetmemizi sağlıyor. Metabolizmayı hızlandırmanın püf noktalarını Beslenme Uzmanı Linda Joy Günyüz’e sorduk. Sağlıklı olarak zayıflamak isteyenlere puan sistemi ile yiyecek seçme özgürlüğü tanıyan Bodywatchers sisteminin yaratıcısı ve MFB Sağlıklı Yaşam Programı’nın kurucularından olan Beslenme Uzmanı Günyüz, hayat boyu işinize yarayacak bilgileri bizlerle paylaştı. Hazır mısınız, başlıyoruz…

Şömineyi söndürmeyin!
Beslenme Uzmanı Linda Joy Günyüz, metabolizmayı bir şömineye benzetiyor ve şöyle diyor: “Şömineye zaman zaman odun eklemezseniz ateş bir süre sonra söner. Ateşlemek için belli bir süre sonra odunla beslemek gerekir. İnsan vücuduna da aynı şekilde belirli aralıklarla yakıt vermek gerekiyor. Zaten iyi çalışan bir vücut yemekten yaklaşık 2,5 saat sonra acıkıyor. Bütün gün acıkmadığını söyleyen insanlar var. Onların vücutları açlık nedeniyle kendilerini korumaya alıyor ve yağı depolamaya başlıyor. Öte yandan uzun süren açlıklardan sonra vücut enerjiye en çabuk dönüşen şekere yöneliyor.”

mart-2012-diyet-resim-2Protein ve acı tüketimini artırın
Harika protein kaynakları olan et, tavuk, balık, yumurta gibi gıdaların yanı sıra acı baharatlar da metabolizmayı hızlandırıyor. Beslenme Uzmanı Günyüz, kuzu etinin sağlıklı beslenmede önemli bir yere sahip olduğunu belirterek, “Kuzu etinin yağlı olduğu düşünülür. Ancak kuzuda ve ördekte yağ, hayvanı sıcaktan ve soğuktan korumak için etin etrafında adeta bir termos gibi görev yapıyor. İçindeki et ise çok sağlıklı” diyor.

Bazal metabolizma hızınızı biliyor musunuz?
Bazal metabolizma hızı, vücudun tam dinlenme anındaki metabolizma hızını ifade ediyor. En doğru sonucun alınması için, sabah erken saatte ve aç karnına vücut analiz cihazı tarafından ölçülmesi gerekiyor. Düzenli olarak egzersiz yapmak bazal metabolizma hızını çok kısa sürede artırıyor ve egzersizden sonraki 15 saat boyunca bu hız yüksek seyrediyor.

Kendinize sorun
Aşağıdaki soruların yanıtları metabolizmanızın yavaşlama nedenlerini ortaya koyabilir.
● Stres altında mısınız?
● Sebepsiz yorgunluğunuz var mı?
● Yemekleri çok mu hızlı yiyorsunuz?
● Anti-depresan ilaç kullanıyor musunuz?
● Yeterince uyuyor musunuz? Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here