Ana Sayfa Beslenme & Diyet Meyvelerle sebzeleri ayrı saklayın

Meyvelerle sebzeleri ayrı saklayın

temmuz-2011-beslenme-resim-1

Büyük emeklerle yetiştirilen sebze-meyvelerin bozulup çöpü boylaması hem kaynakların israf edilmesi hem de zorlukla kazandığınız paranın tabağınıza hiçbir zaman ulaşamaması anlamına geliyor. Sebze ve meyveleri buzdolabınızda birlikte saklamak ise bozulma süreçlerini hızlandırıyor. Tazeliklerini daha uzun süre korumak için bunlara dikkat edin:

Otlar: Fesleğen, nane, kekik gibi taze otlar buzdolabında 7-10 gün dayanabilirler. Vakumlu kaplarda, altlarına ve üstlerine bir parça nemli kağıt parçası koyarak saklayın.

Yeşil yapraklılar: Buzdolabına yıkamadan koyun. Elma, muz, şeftali gibi meyvelerle aynı bölmede saklamaktan kaçının. Muz: Sadece olgunlaştıklarında buzdolabına koyun.

Turunçgiller: Yarısını kullandığınız limon ya da portakalın diğer yarısını saklamak için kesilmiş olan kısmı cam bir tabağa oturtun ve streç filmle kapatın.

temmuz-2011-beslenme-resim-2 Domates güzelleri yanmıyor
Yaz güneşinin cildinize verdiği zararları azaltmak istiyorsanız diyetinize bol bol domates ekleyin. İngiltere’de araştırmacılar, gönüllülerden 3 ay boyunca her gün 5 kaşık zeytinyağıyla karıştırılmış domates salçası yemelerini istedi. 3 ayın sonunda denekler güneşe karşı yüzde 33 oranında koruma geliştirdiler. Nedeni ise domateste bolca bulunan ve güçlü bir antioksidan olan likopen. Yaz güneşinin cildinizi yakmaması için taze domates, salça tüketirken; UVA ve UVB koruması sağlayan güneş kremiyle de cildinizi koruma altına almayı unutmayın.

temmuz-2011-beslenme-resim-3 AYIN GÜZELİ YABAN MERSİNİ
Yüksek dağ ve yaylalarda doğal olarak yetişen yaban mersinleri olgunlaştı, temmuz ayıyla birlikte toplanmaya hazır hale geldi. Ancak bizim marketlerde bulabildiklerimiz daha çok ıslah edilmiş, tarımı yapılan türler. Bunlar yabanilere göre daha iri, tatlı ve sulu. Yaban mersini, doğal olarak mavi olan çok az besinden biri ve tüm diğer orman meyveleri gibi tam bir antioksidan deposu. Kanserden korumak, kanı temizlemek, bağırsak metabolizmasını düzenlemek, hafızayı güçlendirmek gibi birçok faydası bulunan meyve, K vitamini, ellagic asit, lutein-zeaksantin, betakaroten yönünden de çok zengin.

Formsante Dergisi Temmuz 2011 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here