Ana Sayfa Psikoloji Mutluluğun peşinde…

Mutluluğun peşinde…

 

25062013 mutluluk2Performans düştüğünde

Performans düşüklüğü sorunuyla karşı karşıysanız C vitamini sizin için en iyi çözüm olacaktır. C vitamini, stres hormonlarını azaltmaya yardımcı olur. Yapılan bir araştırmaya göre günde 100 miligram C vitamini alan kişiler, topluluk karşısında çok daha iyi konuşuyor ve mantık konularında çok daha başarılı kararlar veriyor. Aynı zamanda araştırmaya katılan deneklerin daha az stres yaşadığı da ortaya konulmuş.

 

Kalbiniz kırıldığında

Duygusal sorumluluklar beynin sağ tarafıyla ilişkilidir. Bu nedenle üzgün olduğunuzda zekânızı kullanmanızı gerektirecek egzersizler yaparak mutsuzluğunuzdan uzaklaşabilirsiniz. Örneğin bir zeka oyunu oynamak size bu durumdayken yardımcı olabilir. Uzmanlar sizi üzen bir olaya konsantre olduğunuzda, olayın giderek daha da büyüdüğünü ve sonunda sizi, işin içinden çıkılmaz düşüncelere sürükleyebileceğini belirtiyor. Beyniniz başka şeylerle ne kadar meşgul olursa, üzüntüden o kadar uzaklaşırsınız.

 

Kavga ettiğinizde

Sevgilinizle ya da bir arkadaşınızla kavga ettiğinizde profesyonel sporcuların kullandığı ana odaklanma tekniğini kullanabilirsiniz. Bu teknikte önemli olan, o an ne yaptığınızdır. Örneğin sevgilinizle bir restoranda kavga ettiniz ve sinirle onun yanından ayrıldınız. Sinirlenmeyi bir kenara bırakın ve olduğunuz yerde neler olduğunu bir an gözden geçirin. Düşüncelerinize odaklanın. Sonra sokakta yürürken derin derin nefes alın ve etrafa bakının. Etrafınızdaki olaylara odaklandığınızda sinirinizin de geçtiğini göreceksiniz. Hatta düşündüklerinizi yüksek sesle bağırarak söylemek de işe yarayacaktır.

 

İş stresi ile baş edemediğinizde

O kadar çok işiniz var ki ne yapacağınızı bilemiyorsunuz. Bu durumda yapmanız gereken midenizde bir balon olduğunu ve her nefes alışınızda bu balonu şişirdiğinizi düşünmek. Nefes verdiğinizde ise balonun indiğine odaklanın. Böylece nefes alıp, nefes verişinizi kontrol altına almış olacaksınız. Her saat başı bunu yaptığınızda rahatlamış hissedecek ve işinize daha fazla konsantre olduğunuzu göreceksiniz.

 

Birine sinirlendiğinizde

Sevdiğiniz biri sizi üzdüğünde yere bir örtü serin ve üzerine uzanın. Örtü omuzlarınızın altına kadar gelsin. Sonra iki kolunuzu da vücudunuzun yanlarına yere temas edecek şekilde koyun. Vücudunuzun yerle bir bütün olduğunu hissedin. Beş defa derin nefes alın. Sanki yerin altına iniyormuş gibi hissedeceksiniz. Daha sonra normal şekilde nefes alıp, verin. Beş dakika ya da daha fazla bu şekilde kalın. Kalktığınızda kendinizi daha iyi hissedecek ve kavga ettiğiniz kişiyle daha iyi şekilde iletişim kuracağınızı göreceksiniz. 

 

Formsanté Dergisi Ağustos 2010 sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here