Ne kadar sağlıklısınız?

17122013 sagliktest1

Sürekli sebze yiyip, sporu hiç aksatmıyor olsanız da, bu alışkanlıklarınız sağlıklı biri olduğunuzu göstermez. Çünkü bazen sağlıklı gibi görünse de, yaptıklarınız doğru olmayabilir. Alışkanlıklarınızın sağlığınız üzerindeki etkisini merak ediyorsanız sağlık testimizi çözün ve doğruları öğrenin.

 

 

 

 

 

BESLENME

1. Sebze ve meyveyi ne kadar tüketiyorsunuz?

A. Meyveden çok sebze yiyorum.

B. Sebzeden çok meyve yiyorum.

C. İkisinden de eşit tüketiyorum.

En sağlıklı cevap: A

Meyve ve sebze, beslenme açısından eşit derecede sağlıklı besinler olarak kabul ediliyor. Fakat meyvenin içerisinde bulunan doğal şeker çok fazla tüketildiğinde vücuda zarar verebiliyor. Çünkü kandaki şeker oranının yükselmesine neden olabiliyor. Beslenme uzmanları, günde en fazla üç porsiyon meyve tüketilmesini öneriyorlar. Sebzeninse, günde en fazla beş porsiyon tüketilmesini tavsiye ediyorlar.

 

2. Gün içinde ne kadar su tüketiyorsunuz?

A. Birkaç bardak içiyorum.

B. Günde iki litre içiyorum.

C. Susuzluğumu başka içeceklerle de gideriyorum.

En sağlıklı cevap: C

Normalde, susuzluğu sadece su ile gidermenin doğru olduğuna inanılıyor. Fakat İngiltere’de yapılan bir araştırmada, diğer içeceklerin de vücuda faydası olduğu saptandı. Örneğin meyve suyu, vücudun ihtiyacı olan C vitamini alımını sağlarken, süt de kalsiyum alımını destekliyor. Ayrıca gün içinde içtiğiniz çay ve kahve de aldığınız sıvı miktarına ekleniyor. Bu nedenle günde 1.5-2 litre sıvı tüketmenizde yarar var.

 

3. Tahıl ihtiyacınızı hangi besinlerden alıyorsunuz?

A. Kahvaltılık gevreklerden.

B. Meyve ve sebzelerden.

C. Ekmekten.

En sağlıklı cevap: B

Çözülmeyen her porsiyon lifli besine karşılık, iki çözülebilir lifli besin tüketmeniz gerekiyor. Çözülebilir lifli besinler çoğunlukla meyve ve sebzelerde bulunuyor. Çözülmüş lifli besinler toksinleri emiyor, kolesterolü azaltıyor ve bağırsakta yararlı bakterilerin oluşmasını sağlıyor. Çok fazla çözülmeyen lifli besin tüketmek sindirim sistemine zarar verebiliyor. Çözülmemiş lif ise daha çok ekmekte ve kahvaltılık gevrekte bulunuyor.

 

4. Günde kaç bardak kahve tüketiyorsunuz?

A. Bir bardak içiyorum.

B. İki ya da üç bardak içiyorum.

C. Dört ya da daha fazla içiyorum.

En sağlıklı cevap: B

Yapılan araştırmalarda, günde iki bardak kahve içmenin sağlığa zararlı olduğu yönünde kanıta rastlanmadı. Aksine astım ataklarını azalttığı, kolon kanseri riskini yüzde 25, safra taşı oluşumunu yüzde 45, sirozu yüzde 80 ve parkinson hastalığı riskini de yüzde 80 oranında azalttığı saptandı.

 

17122013 sagliktest2SAĞLIK

1. Göğüslerinizi ne kadar sıklıkta kontrol ediyorsunuz?

A. Regl dönemimden önce.

B. Regl dönemimden sonra.

C. Düzenli olarak her zaman.

En sağlıklı cevap: C

Göğüslerinizi düzenli olarak kontrol ederseniz, en ufak değişiklikleri bile kolayca fark edebilirsiniz. Bu nedenle göğüslerinizi uzanarak ya da banyodayken ayakta düzenli olarak kontrol etmelisiniz. Eğer farklı bir durum hissederseniz, ciddiye alın ve hemen doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin.

 

2. İş yerindesiniz ve tuvalete çıkmanız gerekiyor. Ne yaparsınız?

A. Eve gidene kadar tutarsınız.

B. Hemen tuvalete gidersiniz ve kısa süre içinde işinizi bitirirsiniz.

C. Hemen tuvalete gidersiniz, fakat uzun süre kalırsınız.

En sağlıklı cevap: B

Tuvalete gitmeniz gerektiğinde hemen gitmez ve uzun süre beklerseniz kabızlık sorunu yaşayabilirsiniz. Uzmanlar vücuttaki suyun gün içinde kalın bağırsak ve kolonlar tarafından emildiğini belirtiyor.

Eğer siz vücudunuzun verdiği sinyali görmezlikten gelir ve ertelerseniz daha sonra sinyalleri almamaya başlarsınız. Çok beklemek bu nedenle sağlığınız açısından iyi değildir. Ayrıca klozetin üzerinde uzun süre oturmak kanın damarlara yığılması nedeniyle basura neden olabiliyor.

 

3. Sabahları dişlerinizi ne zaman fırçalıyorsunuz?

A. Kalkar kalkmaz.

B. Kahvaltıdan sonra.

C. İşe gittiğimde.

En sağlıklı cevap: C

Özellikle de sabahları meyve suyu içmeyi sevenlerdenseniz, sabahları dişlerinizi iş yerinde fırçalamalısınız. Çünkü meyve suyunun içinde asit vardır ve bu asit diş minesini yumuşatır. Kahvaltıdan hemen sonra dişleri fırçalamak aşınmaya neden olabiliyor. Bu nedenle biraz beklemelisiniz.

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here