Fitness eğitmeni Taylan Ertaş

Neden pilates yapmalı?

0
neden-pilates-yapmali

Sağlıklı bir yaşam için hareket etmenin önemini hepimiz çok iyi biliyoruz. Ancak aktif olmak kadar sağlıklı bir duruşa sahip olmak da başka bir gereklilik. Bunun için de pilatesten yardım almak şart!

Yazı: Elif Gürsoy

“Pilates, sağlıklı bir yaşamın vazgeçilmez anahtarı!” diyen City’s Pilates’in kurucusu ve kişisel fitness eğitmeni Taylan Ertaş, pilatesin pek çok kişi tarafından bir spor branşı olarak değerlendirilse de aslında pilatesin tüm spor branşlarının ihtiyaç duyduğu bir egzersiz metodu olduğunun altını çiziyor. Bu metodun asıl amacı bireyin doğru postüre ulaşmasını sağlamanın yanında, sporcuların branşlarına yönelik postür problemlerini de engellemek. Pilatesin diğer bir alametifarikası ise doğabilecek veya olası sakatlıklar sonrasındaki süreçte de iyileştirici bir tedavi metodu olması.

ESNEKLİK Mİ, GÜÇ MÜ?

Pilates “gücün esnekliği”. Kişinin eklem hareket açıklığı ne kadar fazla ise sakatlanma ihtimali de o kadar düşük oluyor. Bu sebeple kişi gücünü daha geniş bir aralıkta kullanıyor. Pilateste esneklik kesinlikle güce olumlu yönde etki ediyor. Mesela, branş sporcuları performanslarının daha güçlü olabilmesi için esnekliğe ihtiyaç duyuyor. İşte tam bu noktada pilatesin bu performansı artırmada kritik bir role sahip olduğunu söyleyebilirim. Pilates sporcunun gücüne esneklik katarak vücudun denge merkezini, kemik yapısını destekliyor ve performansını üst seviyeye taşımasına yardımcı oluyor.

PİLATES HAREKETLERİYLE NEFES ARASINDA NASIL BİR İLİŞKİ VAR?

Varlığımızı sürdürmemiz için nefes alıp vermek nasıl hayati önem taşıyorsa, pilates için de nefesin doğru şekilde alınıp verilmesi oldukça önemli. Doğru nefes alışverişi, pilatesin temelini oluşturuyor. Hareketlerin daha dengeli ve seri şekilde yapılmasını sağlıyor. Nefes almak, solunumun hem istemli hem istemsiz gerçekleştirdiği bir işlem. Pilatesin yaratıcısı olan Joseph Hubertus Pilates’in astım hastalığı vardı ve doğru nefes tekniğini kullanarak bu problemi hayatından çıkardı. Pilates egzersizlerinde kullanılan doğru nefes tekniği yani diyafram nefesi dediğimiz üç boyutlu nefes alma, hareketler esnasında vücudu sabitleyerek performansın daha kontrollü ve akıcı şekilde gerçekleşmesini sağlıyor.

PİLATES YAPMAYI GEREKTİREN BELLİ BAŞLI ETKENLER NELER?

Bireyin doğru bir postüre sahip olmasını sağlayan pilates, kişinin hem fiziksel hem de ruhsal gelişimi için oldukça önemli. Pilates bir direnç egzersizi olduğundan; kemik yoğunluğunun artmasını destekliyor, osteoporoz yani kemik erimesinin yavaşlamasına da yardımcı oluyor. Vücudun sıkılaşmasını ve kasların güçlenmesini sağlıyor. Sakatlanmayı önleyerek vücudun esnekliğini artırmasına destek veriyor. Bunun yanı sıra kardiyovasküler koordinasyonu da güçlendiriyor.

ETKİLİ SONUÇ ALMAK İÇİN NE SIKLIKTA YAPILMALI?

Öncelikli olarak etkili sonuçların alınması için pilatesin düzenli bir şekilde yapılması ve kişinin bu metodu bir yaşam tarzı haline getirmesi gerekiyor. Her bireyin farklı vücut mekanizması ve ihtiyaçları oluyor. Bu noktada eğitmenin öğrencisinin kişisel analizlerini doğru şekilde yapması gerekiyor. Ardından vücudu destekleyen uygun programın çıkarılarak, gün aşırı veya haftada en az iki gün yapılmasını öneriyorum.

UYGULAMA KONUSUNDA KİŞİLERİN EN ÇOK HANGİ HATLARINI FARK EDİYORSUNUZ?

Kişinin günlük hayatındaki duruşunu pilates sırasında da sürdürmesi olumsuz sonuçlar doğurabiliyor. Pilates yaparken doğru vücut pozisyonuna geçmek gerekiyor. Bu pozisyona geçilmediği takdirde egzersiz sırasında sakatlıklar söz konusu olabiliyor. İnsan önce kendi vücudunu tanımalı, hangi hareketlerin vücuduna uygun olduğunu keşfetmeli… Pilates sırasındaki yanlış yapılan hareketler ciddi sakatlanmalara yol açarak, kişinin yaşam kalitesini doğrudan etkiliyor. Bundan dolayı pilatesin mutlaka bir eğitmenle beraber yapılması gerektiğine inanıyorum.

Fitness Eğitmeni Taylan Ertaş

“Pilatesi spor branşı olarak kabul etmek yerine, bir egzersiz metodu olarak tanımlamak daha doğru.”

İLGİLİ İÇERİKLER

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here