Ana Sayfa Beslenme & Diyet Neden yeşil erik yemeliyiz? Yeşil eriğin faydaları ve kalorisi

Neden yeşil erik yemeliyiz? Yeşil eriğin faydaları ve kalorisi

Yazın en lezzetli habercisi yeşil erik sofralarda hızla yerini aldı. Peki yeşil eriği neden tüketmeliyiz? Faydaları nelerdir? Besin değeri ve kalorisi ne kadardır?

YEŞİL ERİK BESİN DEĞERİ VE KALORİSİ *

Dyt. Aslıhan Altuntaş, yeşil eriğin C vitamini, çözünebilir lif, potasyum, A vitamini ve fosfor yönünden zengin bir besin olduğunun altını çiziyor.

Bir porsiyon yeşil erik(100 gramında) 47 kalori vardır. Bir tane orta boy yeşil erik(20 gram) 9.5, bir adet büyük boyu yeşil erik(40 gramında) 19 kalori bulunur. Bir küçük yeşil erik 10 gram yapar. Bu da 5 kalori(kcal) eder.

YEŞİL ERİĞİN FAYDALARI *

Yoğurt, ayran, peynir gibi süt ürünleri ile tüketilmesi halinde kalsiyum emilimini arttırıyor, diş ve kemik sağlığını destekliyor.

Yumurta, et, balık, hindi gibi protein ağırlıklı besinlerle birlikte tüketildiğinde bu besinlerin asit etkisini azaltıyor ve nötralizasyonu destekliyor. Bu sayede metabolizma da destekleneceğinden kilo verme süreçlerini olumlu etkiliyor.

Çözünebilir lif açısından zengin bir besin olduğu için hem sindirimi kolaylaştırıyor hem de kabızlık problemini önlemeye ve çözmeye yardımcı oluyor.

DİYETTE YEŞİL ERİK YENİR Mİ? *

Yeşil erik kilo aldırır mı, fazla kaloriye neden olur mu? sorularının cevabını veren uzmanlar, yeşil eriğin kilo üzerinde etkisi olmadığını dile getirmektedir. Gün içinde birkaç adet yeşil erik yiyen kişinin metabolizmasının normalden daha hızlı çalıştığı tespit edilmektedir.

Eriğin diyet döneminde tavsiye edilmesinin temel nedeni, metabolizma hızlandırması ve aynı zamanda arındırma yapmasındandır. Vücudu toksinlerden arındırıyor olması, ödem sökme konusunda yardımcı olmasını sağlamaktadır. Bu özellikleri ile mevsiminde her gün belli oranda yemek herhangi bir olumsuzluğa neden olmayacaktır.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here