Ofiste de sağlıklı beslenmek için Sefertası hareketine katılın!

subat-2013-yemek-resim-1

 İş yerinde zamansızlıktan ya da seçeneklerin kısıtlı olmasından dolayı sağlıksız beslendiğiniz için şikayet ediyorsanız, siz de yemeğinizi yanınızda taşıyabilirsiniz. Kişiye özel sağlıklı yemek paketlerini evlere ve iş yerlerine ulaştıran MFB, formsanté okurları için düşük kalorili, besleyici 5 farklı seçenek hazırladı. Soğuk ya da sıcak yiyebileceğiniz bu seçenekleri bir gece önceden paketleyin, ofiste afiyetle yiyin!

 

 

 

 

 

 

subat-2013-yemek-resim-2PAZARTESİ
Sebzeli & humuslu kepekli wrap
Malzemeler (4 porsiyon için)
● 400 g nohut (pişmiş)
● 1 diş sarımsak
● 2 yemek kaşığı light yoğurt
● 1 limonun suyu
● 1 tutam pul biber
● 1 patlıcan (uzunlamasına kesilmiş)
● 1 kırmızı biber (uzunlamasına kesilmiş)
● 2 kabak (dilimlenmiş)
● 1 kırmızı soğan (dilimlenmiş)
● 1 tatlı kaşığı kuru kekik
● 4 lavaş ekmeği (20 cm çapında)
Hazırlanışı
➤ Nohudu, sarımsağı, yoğurdu, limon suyunu ve pul biberi robota koyun ve püre haline getirin. Bir kaseye alın.
➤ Sebzeleri fırın tepsisine koyun, hafifçe yağlayın ve kekik serpin. Önceden 200°C derecede ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirin.
➤ Lavaş ekmekleri tavada ısıtın. Sebzeyi ve humusu paylaştırın (her bir lavaş için 100 g humus koyun). Lavaşı sararak dürüm haline getirin.
1 porsiyon 268 kalori

subat-2013-yemek-resim-3SALI
Domatesli nohut çorbası
Malzemeler (6 kişilik)

● 1 su bardağı kuru nohut
● 3 adet kuru soğan
● 1 adet patates (küçük doğranmış)
● 3 adet domates
● 5 su bardağı et suyu (yağı alınmış)
● 1 yemek kaşığı light tereyağı
● 1 tatlı kaşığı tane veya toz kimyon
● 1 tatlı kaşığı pul biber
Hazırlanışı
➤ Nohudu tuzlu suyun içinde bir gece önceden ıslatın, yine tuzlu su ile haşlayın ve suyunu dökün.
➤ Diğer tarafta 3 adet soğanı olabildiğince ince doğrayın. Bir tencereye 1 kaşık tereyağı koyun ve kısık ateşte eritin. Soğanları içine ilave edin ve kavurun. Kabuğu soyulmuş ve doğranmış domatesleri de tencereye ilave edin.
➤ Domatesler iyice eriyince küp doğradığınız patatesleri ve et suyunu ekleyin. Haşlanmış nohutları, pul biber, kimyon ve tuzu içine katıp kısık ateşte kaynamaya bırakın. Piştikten sonra taze maydanoz serpiştirin.
1 porsiyon 112 kalori

 

Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here