Ana Sayfa Fitness Omuz köprüsü

Omuz köprüsü

mart-2013-ayin-egzersizi-resim-1

Pilatesin temel hareketlerinden olan omuz köprüsü bel bölgesini, hamstring (arka bacak) ve kalça kaslarını çalıştırıyor. Egzersiz, nefesle birlikte dinamik bir şekilde ya da kalça yukarıda belirli süre beklenerek statik olarak da uygulanabiliyor.

Omuz köprüsünün farklı zorluklarda birçok versiyonu bulunuyor. Şekilde görüldüğü gibi sadece kalçayı kaldırarak yapabilir, ilerleyen günlerde bu pozisyondayken bir bacağınızı yukarı kaldırarak zorluk derecesini artırabilirsiniz.

Hareketi uygulamak için matın üzerine sırtüstü uzanın, dizler bükülü, eller gövdenin yanlarında, ayaklar kalça hizasında birbirine paralel, tabanlar yerde pozisyon alın. Nefes verirken bel boşluğunu kapatıp kalçayı kendinize doğru yuvarlarken omurgayı da tek tek yerden kaldırın. Omuzlardan dizlere kadar vücut düz bir çizgi çizmeli. Karın ve kalçanız sıkı olmalı. Nefes alın, nefes verirken omurlarınızı tek tek yere indirerek başlangıç pozisyonuna dönün. Hareket sırasında kollarınızdan değil, karın ve kalça kaslarınızdan güç almaya özen gösterin. Eğer bu esnada kollardan güç aldığınızı hissederseniz kolları göğüs hizasında yukarı kaldırarak da uygulayabilirsiniz.
Tekrar sayısı: 8-10
mart-2013-ayin-egzersizi-resim-2
Formsanté Dergisi Mart 2013 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here