Diğer
    Ana SayfaFitnessÖzge Yağız'ın 5 favori egzersiz hareketi

    Özge Yağız’ın 5 favori egzersiz hareketi

    -

    Genç oyuncu Özge Yağız formunu koruyabilmek için sporunu ihmal etmiyor. Gorgeous Pilates Studio kurucularından Çiğdem Söyler ve Kerem Söyler ile haftada en az 2-3 gün kuvvet ve kardiyonun birleştirildiği “total body” antrenmanları yapıyor. Yağız, dizi çekimlerinden önce de hem enerji düzeyini artırmak hem de daha formda görünmek için daha yüksek yoğunluklu bir antrenman programı uyguluyor. İşte Özge Yağız’ın en sevdiği 5 hareket.

    Hazırlayan: Aytaç Özkardaş Gozzi
    Fotoğraflar: Murat Sargın

    1. OMUZ KÖPRÜSÜNDE TEK BACAK KALDIRMA

    Özge Yağız'ın

    Özellikle hamstring ve kalça kaslarını çalıştırıyor. Ayrıca sırt ve bel için de harika bir egzersiz. Birçok farklı versiyonu olan bu egzersizi bacağınızı yukarı kaldırarak zorluk derecesini artırabilirsiniz.

    2. TERS PLANK

    Özge Yağız'ın

    - Advertisement -

    Hiçbir ekipman gerektirmeyen, sadece vücut ağırlığınızla uygulayabileceğiniz harika bir egzersiz! Core kaslarını aktive ediyor, abdominal kasları çalıştırıyor. Vücudun ön kısmıyla ilgilenen plank, şınav gibi egzersizlerin aksine ters plank vücudun arka kısmında bulunan kalça, hamstring ve belde bulunan kaslara odaklanıyor. Ayrıca geriye doğru güzel bir esneme de sağlıyor.

    3. TEKNE POZU (BOAT POSE)

    Özge Yağız'ın

    Yoga ve pilateste sıklıkla kullanılan bu egzersiz karın bölgesini ve core kaslarını çalıştırmak için birebir. Ancak bu hareket sırasında çalışan tek kas karın kaslarınız değil. Kalça fleksörleri ve omurga da güçleniyor. Aynı anda vücudun birçok farklı bölgesini çalıştıran bu hareketi herkese öneririm.

    4. PLANK

    Özge Yağız'ın

    Yine hiçbir ekipman gerektirmeyen, vücudumuzda inanılmaz etkileri olan ve onlarca farklı versiyonu olan bir egzersiz. Ben kalça ve bacakları daha sıkı çalıştırdığı için bu versiyonu da sıklıkla uyguluyorum. Plank abdominal kasları sıkılaştırmak ve core bölgesini güçlendirmek için yapılabilecek en etkili egzersizlerin başında geliyor. Kollar, boyun ve omuz kasları da güçleniyor. Yine kalça bölgesi de devreye girerek neredeyse tüm vücudu bir hareketle aktive etmiş oluyorsunuz. Daha düzgün bir postür ve şekilli bir bel bölgesi de bonusları arasında.

    5. GERİYE LUNGE

    Özge Yağız'ın

    Geriye doğru adımlayarak yapılan lunge (hamle) egzersizi öne ve yana olan versiyonlarından çok daha güvenli. Geriye hamle ile dizinizin ayak bileğinizin üzerine yerleştirilmesi üzerinde daha fazla kontrole sahip oluyorsunuz. Bu da eğer dizinizde bir sorun varsa bu versiyonu daha iyi bir seçenek haline getiriyor.

    İLGİLİ İÇERİKLER



    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz