Ana Sayfa Fitness Pilates gurusu Michael King: Vücudunuzu Pilates ile dengeleyin

Pilates gurusu Michael King: Vücudunuzu Pilates ile dengeleyin

mart-2012-fitness-resim-1

30 yılını pilatese vermiş bir usta olan Michael King geçtiğimiz ay bir dizi eğitim vermek için İstanbul’daydı. formsanté’nin sorularını yanıtlayan King, pilatesin vücudu dengelemek için harika bir enstrüman olduğunu ancak tek başına yeterli olmadığını vurguluyor.

Madonna, Kylie Minogue, Russel Crowe gibi ünlü isimlerin yanı sıra Bolşoy ve Houston bale gruplarının da pilates eğitmenliğini yapan Michael King, geçtiğimiz günlerde Sports International Pilates Stüdyoları’nın yenilenmesi ve hocalarının eğitimi için Türkiye’deydi. Kendi ismini taşıyan pilates enstitüsünün sahibi olan Michael King’in metodu halen tüm dünyada 30 ülkede öğretiliyor. formsanté’nin sorularını yanıtlayan King, pilatesle ilgili çok değerli bilgiler verdi.

Pilatesle ilgili birçok farklı metottan bahsediliyor. Sizin bu noktada farklılığınız nedir?
Pilates yoga gibidir. Nasıl ki yogada tek bir metot yok, pilateste de tek bir metot yoktur. Bu metotlar tamamen uygulayana ve uygulanan kişiye bağlıdır. Pilatesin esas hikayesi vücudu dengelemektir. Pilates normalde, günlük hayatta ya da herhangi bir spor aktivitesinde yeterince çalışmayan kasları devreye sokar ve bu şekilde vücudu dengeler. Örneğin bir koşucu olduğunuzu düşünün, koşucuların genelde gluteus kasları zayıftır. Bir koşucuya pilates yaptırdığımızda koşarken çalıştırdığı kasları değil, çalıştıramadığı kaslara yoğunlaşarak egzersizlerini planlarız. Yani, bize gelen kişinin vücudunu değerlendirir ve neye ihtiyacı olduğunu tespit ederiz. Aslında pilates değişmez ama pilatese gelen kişi değişir. Bu da metotlarda değişiklik yaratır. Aynı zamanda eğitmen de önemlidir. Dans öğretmeninin verdiği pilates dersiyle, fitness eğitmeninin ya da fizyoterapistin verdiği pilates dersi de değişiklik gösterebilir. Aslında esas aynıdır ama yöntemler farklılık gösterir.

mart-2012-fitness-resim-2Kişinin yapısına, kondisyon düzeyine göre de farklılıklar var, değil mi?
Tabii ki temel olarak iki çeşit pilates var; klasik pilates yeterince esnekliği olanlara uygulanır. Mesela dansçılara… Eğer sizin vücudunuz bu kadar esnek değilse klasik pilateste vücudunuza büyük bir stres biner. Burada önce modifiye hareketlerle başlarız. Bence benim yöntemimdeki fark vücudu değerlendirmemiz, en iyi egzersize karar vermemizdir.

Bu noktalara dikkat edilmediğinde ne gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor?
Bugün dünyada çok büyük sayıda insan klasik pilates yaparak boyun ve bel problemlerine yakalanıyor. Çünkü yaptıkları hareketlere vücutları hazır değil. Bu biraz, spor salonunda ağırlık ekipmanlarının başında durup en ağır halteri kaldırmaya çalışmaya benziyor. Bunu kesinlikle yapmazsın değil mi? Hayatında hiç koşu bandına çıkıp koşmamışsan birden bire en hızlıda koşacağım demezsin! Pilateste de aynı şey geçerli. O düzeye gelmek için belli aşamalardan geçmen gerekiyor. Bu noktada eğitmen çok önemli. Yapmaya çalıştığımız da bu eğitimler aracılığı ile eğitmenleri doğru yönlendirmek.

“Kadınlar genelde erkekler gibi kaslı olurum diye ağırlık egzersizlerinden korkarlar ama böyle bir şey yok. Çünkü erkek ve kadının kimyaları farklı. Ağırlık egzersizleri osteoporoz için çok gerekli. Bir de ne kadar çok kasa sahip olursanız vücudunuz daha fazla kalori yakar. Bu da tıpkı kardiyovasküler egzersizler gibi kilo kontrolüne yardımcı olur.” Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here