Pilates ile ruhunuz dinlensin bedeniniz sıkılaşsın

temmuz-2011-fitness-1-resim-1

Zihnin kaslar üzerinde kontrolünü sağlayan pilates sayesinde vücudunuzu daha iyi tanıyor, formda bir duruş kazanıyor ve egzersizleri düzenli olarak yaptığınızda fark edilir şekilde incelebiliyorsunuz.

Pilatesi doğru uygulayabilmek için başlangıçta bir eğitmen desteği büyük önem taşıyor. Bodrum’da ünlü isimlere pilates dersleri veren Pilates Bodyart Studio’nun kurucusu eğitmen Özlem Alipaşaoğlu’na pilatesin inceliklerini sorduk.

Pilatesin yararları nelerdir?
Pilates egzersizlerinin temel amacı zihin-beden bütünlüğünü sağlamak… Verimli bir çalışma yapabilmek için egzersiz sırasında nefes alıp verişin ve hareketlerin doğru yapılmasına odaklanılması gerekiyor. Pilates vücudun merkezini (core) güçlendirip denge ve koordinasyonu artırarak stresi azaltıyor. Vücudunuzu daha iyi tanımanızı ve bunun faydalarını günlük hayatta hissetmenizi sağlıyor. Ayrıca kemik yapınızı sağlamlaştırıyor. Sırt ve bel ağrılarından kurtulmak, düz ve biçimli bir karına, ince bir bele sahip olmak ve dik durmak da pilatesin yararları arasında yer alıyor.

Kimler pilates yapmamalı?
Egzersizler güvenli ve kontrollü yapıldığında pilates her yaş seviyesine uygun. Ayrıca hamileler, bel ve boyun fıtığı olanlar eğitmen kontrolünde pilates yapabiliyorlar.

Yeni başlayanlar nasıl bir program oluşturmalı?
Pilates yapmak isteyenlerin, insan anatomisini tanımadıkları için, hoca eşliğinde çalışmaları şart. Öncelikle anatomisinde herhangi bir problemi olup olmadığı tespit ediliyor. Eğer bel-boyun fıtığı ya da diz gibi eklemlerde problemler varsa bunlara yönelik bir program çiziliyor. Eğer herhangi bir problem yoksa basit hareketler ile nefes tekniğini ön planda tutarak nefes ve hareketlerdeki koordinasyonun sağlanması öğretiliyor. Ardından öncelikle karın kaslarını güçlendirip, yavaş yavaş ileri hareketlere geçiliyor.

Pilates ile zayıflamak mümkün mü?
Pilates, yağ yakımı egzersizi değil, iskelet ve kas sistemini geliştirmeye yönelik bir metod. Bu nedenle pilates yapanlar kilo vermiyorlar ama uzun süre düzenli olarak yapmaya devam ettiklerinde fark edilebilir şekilde incelebiliyorlar. Kaslar, pilatese verdikleri tepkiden dolayı daha ince ve uzun görünüyor. Kilo vermek içinse daha çok kardiyo egzersizlerine yönelmek gerekiyor. İkisi bir arada yapıldığında daha kısa sürede sonuç alınabiliyor.

Pilates vücuda neler kazandırıyor?
Düzenli pilates yapmak zihin-beden bütünlüğü sağlıyor, iskelet sistemini güçlendiriyor ve kas kitlesini artırıyor. Bu sayede duruş bozuklukları gideriliyor ve daha uzun, sıkı bir görünüm elde ediliyor. Bel-boyun ağrılarını gideren pilates, kemikleri de güçlendirerek kemik erimesini önlüyor.

temmuz-2011-fitness-1-resim-2Özlem Alipaşaoğlu kimdir?
Bodrum’da 2008 yılında Pilates Bodyart Studio’yu kuran ve birçok ünlü isme evlerinde özel pilates dersleri veren milli hentbolcü Özlem Alipaşaoğlu, Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda fitness eğitimini tamamladı. 1998 yılında Gençlik ve Spor Cimnastik Federasyonu’ndan step, aerobik, monitörlük ve antrenörlük belgesi aldı. Bodrumlu bayanlarla pilatesi 10 yıl önce tanıştıran Özlem Alipaşaoğlu, ilk pilates eğitimini Amerikalı eğitmenlerden aldı. Londra ve İspanya’da da birçok eğitim ve workshop’a katıldı.

Formsante Dergisi Temmuz 2011 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here