Ana Sayfa Fitness Pilates ile yaza formda girin

Pilates ile yaza formda girin

mayis-2013-fitness-1-resim-1

Evde kolaylıkla uygulayın
Dergimizin hediyesi pilates kartlarıyla tüm kaslarınızı çalıştırın, daha fit, daha zinde bir bedene ve dik bir duruşa kavuşun.

Yaza daha formda girmek için diyetten fiziksel aktiviteye türlü arayışlara girdiyseniz pilates kartlarımız bu arayışınızda size yardımcı olacak. Kadınlara özel Pozitif Enerji Spor Merkezi’nin kurucusu iki kardeş Burcu ve Buse Levent ile birlikte yaptığımız bu çalışmada karından sırta, bacak ve kalçalardan kollara kadar tüm vücudu forma sokacak egzersizler yer alıyor. Burcu ve Buse Levent’in kurucusu olduğu ve eğitmenlik yaptığı Pozitif Enerji Spor Merkezi’nde 30 dakikada fit olmayı hedefleyen Circle Station başta olmak üzere, zumba, pilates, yoga gibi birçok farklı disiplin yer alıyor. Bu çalışmada hareketleri Buse uyguladı, Burcu da ona rehberlik yaptı…

Kartları nasıl kullanacaksınız?
● Kartları çalıştırdığı kas grupları ve fonksiyonlarına göre bölümlere ayırdık ve her bir bölüme farklı bir renk verdik. Bu, egzersiz programınızı oluştururken işinizi kolaylaştıracak. Isınma kartlarını kullanarak vücudunuzu hazırlayın, egzersizin sonunda ise esneme kartları yardımıyla tüm kaslarınızı esneterek dengeleyin. Egzersizleri haftada üç gün, 30- 40 dakika yapmayı hedefleyin.
● Pilates diğer disiplinlerin tersine set tekrarları esasına dayanmaz. Tekrar sayıları az, nefes odaklı bir egzersizdir. Nefesi hareketlere değil, hareketleri nefese uydurarak çalışılır. Hareketleri acele etmeden, her noktadan tek tek geçerek ama aynı zamanda hiç durmadan, akıcı bir şekilde uygulayın.
● Çalışma boyunca nefeslere özen gösterin; nefesi tutmayın ve hareketlere nefes eşliğinde girip çıkmaya çalışın. Nefes alıp verme, sırtın arkasına ve altına derin nefes alma ve nefesin tamamını boşaltma şeklinde olmalı. Böylece kirli nefes tamamen boşaltılmış, kan temizlenmiş olur. Nefese odaklanmak aynı zamanda hareketin kontrolünü de artırır.
● Esnemelerdeki bekleme süreleri sırasında kesinlikle nefes tutmayın.
● Hareketleri yaparken omurga pozisyonu çok önemli. Postürünüzün dik durmasına dikkat ederek egzersizleri uygulayın.
● Egzersizler sırasında vücudun uzun olmasına dikkat edin. Sanki başınızdan ve ayaklarınızdan birer iple çekiliyormuş gibi iki yöne doğru uzayarak egzersizleri uygulayın.
● Tüm hareketler sırasında karnı aktif tutmak gerekiyor. Bunu sağlamak için sırtüstü pozisyonda, ayak tabanları yerde, elleri kaburganızın uç kısımlarına doğru koyun, derin bir nefes alarak kaburganızın açılıp uzaklaştığını hissedin. Ve şimdi güçlü bir nefes vererek kaburganın alt uçlarını birbirine doğru yanaştırıp aşağı doğru bastırın. Leğen kemiğini kendinize doğru çekip kalçayı tilt pozisyonuna getirin. Kaburganızın pozisyonunu bozmadan kemerinizi sıkıyormuş gibi karnınızı içeriye ve yukarıya çekin. Nefes alıp verirken karnın içeride olmasına dikkat edin.

Eğitmenler: Buse LEVENT, Burcu LEVENT
Kıyafetler: Nike ve Puma (Intersport)
Makyaj: Kryolan

Prodüksiyon: Aytaç Özkardaş GOZZI
Fotoğraf: Serkan ŞENTÜRK

Formsanté Dergisi Mayıs 2013 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here