Ana Sayfa Beslenme & Diyet Portakal suyu için, böbrek taşı riskini düşürün!

Portakal suyu için, böbrek taşı riskini düşürün!

Her 10 kişiden biri, yaşamı boyunca en az bir kez böbrek taşlarıyla ilgili bir problemle karşılaşıyor. Bu sorun çoğu zaman şiddetli ağrılarla ortaya çıkıp, yaşam kalitesini düşürebiliyor. Önlem alınmazsa böbrek fonksiyonlarında ciddi hasarlara da yol açabiliyor. Taşların oluşumundan genetik etkenler, kullanılan bazı ilaçlar gibi pek çok faktör sorumlu olsa da, hatalı beslenme alışkanlığı bu rahatsızlığın ortaya çıkmasında büyük rol oynuyor. Üroloji Uzmanı Prof. Dr. Sinan Zeren, “Bünyesi böbrek taşı oluşumuna yatkın olan kişilerin öncelikle sofradan tuzu kaldırmalarını, hayvansal gıda tüketimini kısıtlamalarını ve bol suyun yanı sıra bol miktarda limon, portakal suyu içmelerini öneriyoruz” diyor.

Ayın güzeli Kuşkonmaz

06022014 besrap3

Zambakgiller familyasından olan kuşkonmaz; A, B, C ve K vitaminlerinin yanı sıra bol miktarda lif, manganez, bakır, fosfor, potasyum ve protein içeriyor. Çorbası yapılabilen bu bitki garnitür ya da salata olarak da sofralarda yer alıyor. Yüksek oranda antioksidan içeren kuşkonmaz, anti-aging özellik taşıyor, kemik erimesi ve kireçlenmeye karşı da olumlu etki gösteriyor. İçeriğinde yüksek miktarda folat bulunan kuşkonmaz, kardiyovasküler sistemin sağlıklı çalışması için de büyük önem taşıyor.

Besin tablosu

100 gram kuşkonmaz*

Enerji 20 kcal

Sodyum 2 mg %0,1

Karbonhidrat 4 g %1

Protein 2 g

Vitaminler

A Vitamini 756 IU %15

B6 Vitamini 0,1 mg %5

C Vitamini 5,6 mg %9

E Vitamini 1,1 mg %6

K Vitamini 41,6 mcg %52

Folik asit 52 mcg %13

Niasin 1 mg %5

Tiamin 0,1mg %10

Riboflavin 0,1 mg %8

Kolin 16 mg

Mineraller

Kalsiyum 24 mg %2

Demir 2,1 mg %12

Magnezyum 14 mg %3

Fosfor 52 mg %5

Potasyum 202 mg %5

Çinko 0,5 mg %4

Demir 0,2 mg %9

Manganez 0,2 mg %8

Selenyum 2,3 mcg %3

* Satır sonlarındaki yüzdeler, günlük ihtiyacın ne kadarını karşıladığını gösterir.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here