Ana Sayfa Sağlık Postürünüz sağlığınızı nasıl etkiliyor?

Postürünüz sağlığınızı nasıl etkiliyor?

iStock 000025254349 Full

Kendi kendinizi sürekli uyarıp, “Dik dur!” emriyle bir anda doğruluyorsunuz ama aradan geçen dakikalar sonrasında omzunuz yeniden düşüyor. Düzgün bir postürün sağlığınıza kattığı olumlu etkileri öğrendikten sonra artık kambur durmayacaksınız! 


Çoğu zaman masa başında oturan ofis çalışanlarından ya da ayakta dursa bile omuzları düşük şekilde yürüyenlerdenseniz, postürünüzü iyileştirmenin zamanı geldi demektir. Bir süre dik durmayı ve düzgün bir postüre sahip olmayı başarbilseniz bile zaman geçtikçe eski haline dönen omuz ve omurga yapınız çok daha iyisini hak ediyor. Düzgün bir postürün tahmin ettiğinizden daha fazla yararı olduğu gibi psikolojik olarak da olumlu etkileri mevcut.

Strese meydan okuyun
Sıkıntının ve stresin üstesinden gelmek kolay değil, farkındayız. Ancak en azından bu stresinizi yönetmeye ve daha iyi hissetmeye yönelik birtakım hareketlerde bulunmak sizin elinizde. İşe derin bir nefes aldıktan sonra, göğsünüzü gerip, dik bir duruşa sahip olmakla ve bunu korumaya çalışmakla başlayın. Tüm güçlüklere, sıkıntı ve strese karşı koyabileceğinizi düşünerek her fırsatta doğru postürü oluşturmaya çalışın. Zaman zaman omurganız çökmeye başlayabilir. O anı en hızlı şekilde fark edip, kendinizi doğrultun. Hem ayakta dururken hem de otururken bu ritüele sadık kalmaya çalışın, faydasını göreceksiniz. 

Enerjinizi ikiye katlayın
Denemekte yarar var… Haydi şimdi dimdik bir duruşa geçin; mutlu ve enerji dolu yeni bir sizi karşılayın. Kendinizi içe doğru kapatacak her türlü fiziksel hareketten kaçınarak dik durduğunuzda gelen pozitif enerjinin çakralarınızı kapamasına izin vermeyin. 

Daha özgüvenli bir siz
Kendinden emin, kararlı ve özgüveni yüksek insanlara dışarıdan bir bakın… Her daim dik durduklarını fark ettiğinizde siz de “Ben de böyle olmak istiyorum” diyecek kadar hevesleneceksiniz. Boyunuzu ve yapınızı olduğundan daha büyük gösteren bu dik duruş, sizi tanımayan birinin “Özgüveni ne kadar yüksek” demesini sağlayacak. Siz kendinize daha çok güvendikçe etrafınızdaki insanların size karşı saygısı da fazlalaşacak. Harika değil mi? 

Daha az baş ağrısı
İnanmakta güçlük çekebilirsiniz belki ama yapılan araştırmalar dik durmanın baş ağrısında bazı etkilerde bulunduğunu gösteriyor. Masa başında eğilerek oturmanın ya da bilgisayara ve kitaba bakarken öne doğru eğilmenin baş ağrısını fazlalaştırdığı belirtiliyor. Olabildiğince öne doğru eğilmemek, başınızı aşağı sarkıtmadan kitap okumak bu olası baş ağrılarını önleyecek. Bu önlem sizi daha dik tutmaya teşvik edeceği gibi göz sağlığınız için de fayda sağlayacak. 

Ağrıya son
Genelde masa başı ofis çalışanları sürekli boyun ve omurga sistemlerinde kronik ağrılar olduğundan şikayet eder. Ancak kimse duruşunda bozukluklar olduğunu fark etmez ve rahat ettiği gibi eğilip bükülerek çalışmaya devam eder. Sorununuz başka bir noktadan kaynaklanıyor olabilir evet ama yanlış duruşunuzun çektiğiniz ağrılarda büyük etkisi olduğu da kaçınılmaz bir gerçek. Özellikle sırt ağrısı olarak meydana çıkan bu şikayetler, hareket etmeyen ofis çalışanlarının en bilinen problemlerinden. Bu durumu avantaja çevirmek için masanızın başında dik durmaya çalışmanın yanı sıra basit kol ve omuz ısınma hareketleriyle oluşabilecek ağrıları önlemek elinizde. 

Formsanté 2015 – Kasım sayısı
Elif Gürsoy

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here