Relaks diyetiyle, 15 günde en az 3 kilo

Stresli bir hayatınız mı var? Bu sağlığınız kadar formunuz için de bir tehdit! Stresin olumsuz etkileriyle savaşmak için hafif ama besleyici besinlerden oluşan bir diyet hazırladık. Hem stresin getirdiği kilolarla vedalaşmanız hem de kendinizi daha huzurlu hissetmeniz için…

Beslenme uzmanları bir konuda hemfikir: Fazla kilolarımızın büyük bir kısmından stres ve onun olumsuz etkileri sorumlu. California Üniversitesi'nden Dr. Elisa Apel'in yaptığı bir araştırmaysa, stres kaynaklı kiloların özellikle karın bölgesinde yoğunlaştığı yönünde. Peki stres nasıl kilo aldırıyor? Stres ve baskı altında olan insanlar, normalden çok daha fazla yiyor, en çok da abur cubur tüketiyor. Beslenme Uzmanı Selahattin Dönmez, stres hormonlarının bireyleri yemek yemeye ittiğini, yemek yedikten sonra da doyumla birlikte bir haz oluştuğunu ve tokluk hissinin hormonal olarak kontrol altına alındığını söylüyor.
Atıştırmak yatıştırıyor ama…
Yemek yemenin, bir şeyler atıştırmanın yatıştırıcı etkisini herhalde hiç kimse inkar edemez. Koca bir kutu çikolata ya da bir paket dolusu rengarenk şeker çoğu zaman sıkıntılarımızı hafifletebiliyor. Ancak madalyonun bir de öbür yüzü var: Aşırı şeker tüketimi insülin salgısının da önce yoğun bir şekilde artmasına ardından da düşmesine neden oluyor. İnsülin salgısı azalınca da ani açlık krizlerine giriyor ve mutlaka bir şeyler yemek istiyoruz. İşte kısırdöngü böyle başlıyor, yağlar vücudumuzda depolanıyor, kalıyor. Peki, kendisini yemek yemek haricinde bir şeyle yatıştıramayanlar kilolu olmaya mahkum mu? Tabii ki, hayır. Burada anahtar: doğru besini seçmek. Canınız bir şeyler atıştırmak istediğinde mutlaka cipslere, pastalara ve şekerle saldırmak zorunda değilsiniz. Meyveler, ceviz, badem, fındık gibi çerezler, doğal yoğurtlar ve müsli yeme ihtiyacınızı gidermek için son derece ideal. Üstelik bunlar aşırı şekerli olmadıkları, kötü karbonhidratlar içermedikleri için ani açlık krizlerine girmenizi, yağ depolamanızı da engelleyecekler. Stresle başı dertte olanların imdadına yetişecek bir diğer şey de magnezyum. Magnezyum açısından zengin besinlerden bol bol tüketerek vücudunuzun stresle daha kolay savaşmasını sağlayabilirsiniz.

Devamı 2006 Ocak sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here