Restoran Haftası’nda sağlıklı beslenmeyi konuştuk

mayis-2012-aktel-2

Formsanté Marka Müdürü Arzu Sözeri, Formsanté Yayın Yönetmeni Ruken Akbay Gürtaş, BesIenme ve Dıyet Uzmanı Simge Çıtak, Şarkıcı Zeynep Mansur, Fitness Eğitmeni Levin Tahmaz, CNN TÜRK Hafta Sonu Keyfi Programı Sunucusu Pınar Esen, Uzman Estetisyen Pervin Dinçer, Formsanté Yayın Direktörü Ferhan Kaya Poroy, Zarakol İletişim’den Aylin Kement Yaza az bir zaman kaldı. Artık tüm dost sohbetlerinin konusu belli: ‘Ne yemeliyiz, nasıl zayıflamalıyız?’ Biz de bu konuyu formsanté dostlarıyla bir araya gelip masaya yatırdık.

Şehrin en büyük gastronomik buluşmalarından olan geleneksel Kayra Restoran Haftası sona erdi. 14 gün boyunca İstanbul, Ankara ve İzmir sokaklarını yeme-içme kültürü ve çeşitli sanatsal aktivitelerle dolduran haftada yaklaşık 90 mekanda yaklaşık 200 farklı menü ile Kayra’nın 40 farklı şarabı eşleşti ve 1000’e yakın farklı lezzet katılımcılara sunuldu. Biz de bu haftada ünlü isimlerle buluştuk. Sağlıklı bir yaşam için yapmamız gerekenleri masaya yatırdık.

Yaza nasıl hazırlanmalıyız?
Beslenme ve Diyet Uzmanı Simge Çıtak, davetlilere sağlıklı ve dengeli kilo kaybının nasıl olması gerektiğini anlattı. Bu dönemde antioksidanlara ağırlık verilmesi gerektiğini belirten Çıtak, sağlıklı kilo kaybının ipuçlarını sıraladı: “En önemli antioksidan kaynakları olan A, C ve E vitaminlerini içeren besinleri bolca tüketin. Gerçek bir C vitamini deposu olan sivri biber ve maydanoza öğünlerinizde yer verin. E vitamininden zengin ceviz, fındık ve zeytinyağını aşırıya kaçmadan tüketin. Tuz tüketimini azaltıp sıvı tüketimini artırın. Sindirim sistemini çalıştıran hindiba, kızılcık, salatalık, rezene ve üzüm gibi besinleri bolca yiyin.”

Egzersiz hayatımızın bir parçası
Yaza hazırlanırken sadece diyet yapmak yeterli olmuyor. Yaptığınız diyeti egzersiz ile desteklediğiniz sürece yüz güldüren sonuçlara çok daha çabuk kavuşabiliyorsunuz. Fitness Eğitmeni Levin Tahmaz, davetlilere egzersizin hayatın bir vazgeçilmezi olduğunu anlattı: “Egzersiz yapmak gözünüzü korkutmasın. Bir hareketle vücudun birçok bölgesini birden çalıştıran fonksiyonel egzersizlerle daha kısa sürede daha hızlı bir şekilde forma girebilirsiniz! Egzersiz rutininize ara vermenin, egzersizden kaçmanın hatta hiç başlayamamanın en önemli nedeni hep zaman darlığı olarak gösteriliyor. Aslında günde 20-30 dakika ayırarak birçok sağlık riskini bertaraf etmek, daha ince, daha fit görünmek o kadar da zor değil.”

Formsanté Dergisi Mayıs 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here