Sabah egzersizine alışmanın yolları

iStock 000054160620 Large

“Ben hiç sabah insanı olamadım, erkenden kalkıp spor yapamadım” diyenlerdenseniz sizi baştan yaratacak, sabahın ilk ışıklarında egzersiz yapma alışkanlığı kazanmanızı sağlayacak önerilere göz atın!

Kimimiz uykudan yana, kimimiz erken kalkıp hemen güne başlamaktan… Uykudan yana olanlar, sözümüz size. Günü daha enerjik bir şekilde geçirmek sabah egzersiziyle elinizde. Hayatta kalkamam, kılımı kıpırdatamam cümleleriyle ön yargılarınızdan kurtularak başlayın işe. En azından bir kereliğine bir görevmiş gibi olduğundan daha erken saatte kalkın. Sessizliğin, bol oksijenin verdiği mutlulukla, ilk deneyiminizde yürüyüş ya da kısa mesafeli bir koşuyla başlayın. Sonuç olumlu olacağından, egzersiz planınızı diğer sabahlara bırakın. 

Sonunda çok iyi hissedeceksiniz
Her egzersiz sonrasında çok iyi hissetmiyor musunuz? Heyecan ve mutluluk hormonlarınız tavan yapmışken sanki tüm dünyaya meydan okuyabilecek güçte olmuyor musunuz? Sabah egzersizinde de durum böyle. Hatta belki daha fazlasını bile hissedebileceksiniz. Özellikle içinde yaşadığımız bu güzel mevsimde, dingin, sakin, ılık bir havada spor yapmak size büyük keyif verecek. Masmavi gökyüzü, yemyeşil bir alan egzersizinize destek çıkacak, bedeninizi ve ruhunuzu günün diğer saatlerine göre daha iyi hissettirecek. 

İyi bir müzik listesi
Sizi egzersiz öncesinde ne harekete geçiriyor? Bizce yanıt müzik olabilir… Muhtemelen egzersiz ya da koşu sırasında özel olarak sıraladığınız bir müzik listeniz vardır ama sabah için de başka bir listeniz neden olmasın? Sabah en sevdiğiniz şarkıları dinleyerek uyanmış olun ve böyle ayılın. Dinlemekten keyif aldığınız parçalar sabahın erken saatlerinde bile sizi yataktan iyi bir şekilde kaldırmaya yetecek, harekete geçirecek. Belki telefonunuzun alarmını hareketli bir parçaya ayarlarsanız, işiniz daha kolay olur!

Kendinizi ödüllendirin
Spora ne amaçla başladığınız hiç fark etmez. Sürekliliği sağlamadaki en önemli aracınız motivasyon. Kendinizi birtakım şeylerle motive etmediğinizde bunu zorunlu bir şey gibi yapacak, bir süre sonra yaptığınız egzersizden keyif almadığınız için sıkılmaya başlayacaksınız. Sonu yine hüsran olacak… En çok ne yaptığınızda ya da ne yediğinizde mutlu oluyorsanız onu kendinize hedef belirleyin. Belki mağazada bir spor ayakkabıyı çok beğenmişsinizdir. Ya da sağlıklı beslenme listenizde yer alamayan bir yemeği yemek için can atıyorsunuzdur. O zaman bir sabah kalkın ve egzersiz yapın. Sonunda kendinizi iyi hissettirecek bir şeyi hediye olarak vermeniz şartıyla tabii… Sabah egzersizinin sonunda kendinize bu hediyeyi verin ve bu şekilde motive olmuş olun. 

Geceden hazırlık
Her gece yatmadan önce ertesi gün işe giderken ne giyeceğini hazırlayanlardansanız 1-0 öndesiniz demektir. Çünkü aynı şeyi sabah egzersizine çıkmadan önceki akşam da uygulayabilirsiniz. Hazırladığınız iş kıyafetlerinizin yanında bir de tayt, tişört, ayakkabı, suluk, kulaklık ve bir de el havlunuzu koyun. İşte hazırsınız! Böylece sabah erken saatte afyonunuzun patlamasını beklemeye gerek kalmadan giyinip, zamandan tasarruf edebilirsiniz. Giysilerinizin yanına bir elma ya da muz koymayı da unutmayın. Egzersiz öncesi enerjiye ihtiyaç duyma olasılığına karşı bir meyve ya da bir avuç badem, fındık tüketin.

Hızlı olun
Çoğu kişi gibi uykunun ne kadar tatlı bir şey olduğunu biz de biliyoruz ve bazen yataktan kalmakta zorlanabiliyoruz. Yorgunluk, mevsimsel etkiler gibi durumlar yataktan kalma hızınızı bir hayli etkiliyor olsa da siz bu süreyi oalbildiğince aşağı çekin ve gözünüzü açtıktan en fazla bir dakika sonra hemen bedeninizi yataktan kazımaya çalışın. Ne kadar hızlı olursanız, zaman o kadar lehinize işleyecek ve enerjik bir başlangıç için ilk adımı atmış olacaksınız. E hadi kalkmışken belki dışarı çıkıp temiz havada 30 dakika yüyüyüş yaparsınız… Fena olmaz mı?

Formsanté 2016 – Haziran sayısı
Elif Gürsoy

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here