Ana Sayfa Fitness Sabah egzersizine şans verin

Sabah egzersizine şans verin

1

Egzersizi seviyor, düzenli olarak yapıyorsunuz ama çoğu zaman akşam saatlerinde yaptığınız için yorulmaya başladınız. Bir yandan da sabah egzersiz yapma fikri sizi korkutuyor. Vereceğimiz önerilerle eski size güle güle demeye hazır olun ve sabah egzersizi yapan yeni size merhaba deyin!

 

 

 

 

Hareket ettiren alarm
Çoğunuzun aslında telefonu başucunda bırakarak uyuduğunu tahmin edebiliyoruz. Sabah egzersizine bir adım daha yaklaşmak için alarmını kurduğunuz telefonunuzu yatağınızdan uzak bir yere koyarak işe başlamaya ne dersiniz? Böylece alarmı mecburen durdurmak için, hemen kalkıp vücudunuzun “on” tuşuna basmış olacaksınız! Alarmınızı size enerji verecek sevdiğiniz bir parça olarak ayarlamışsanız işiniz daha da kolaylaşacak. Hadi, bir kere kalkmışken o yatağa tekrar yatmayın, spor giysilerinizi giyin ve kendinizi dışarı atın. Ayrıca telefonunuzu yakınınızda bıraktığınızda radyasyon etkisiyle uyku kalitesini olumsuz etkilediğini söylemeden geçmeyelim.

Arkadaş edinin
Tek başınıza egzersiz yaparken sıkılıyor olabilirsiniz. Belki de ihtiyacınız olan şey, anlaşabildiğiniz iyi ve disiplinli bir spor arkadaşıdır. Arkadaşınızla birlikte gün, saat ve mekan belirleyebilir, farklı planlar yapabilirsiniz. Birinin sizi egzersiz yapmak için beklediğini bilmek, gereksiz yere mazeret yaratmanızı da önemli ölçüde engelleyecektir. Böylece sizin gibi arkadaş eşliğinde egzersiz yapan diğer insanlarla da tanışarak farklı grup ve kişiler tanıyabilir, spora olan hevesinizi ikiye katlayabilirsiniz.

Ajandanıza not edin
Tıpkı iş rutininizde ajandanıza aldığınız notlar gibi, haftanın hangi günü hangi egzersizi yapacağınızı da not edin. Pazartesi sabahı 06.00’da kalkacağınızı, çarşamba sabahı 30 dakika koşacağınızı ya da perşembe sabahı tempolu yürüyüş yapacağınızı bir kenara yazın. Bu şekilde hem planlı bir yaşam şeklini benimsemiş hem de egzersizinizi de aksatmadan istekli bir şekilde tamamlamış olursunuz. Ajandanıza aldığınız notun yanına neden spor yaptığınızı, hedeflerinizi, yaptıktan sonra kendinizi nasıl hissettiğinizi anlatan teşvik edici ufak yazılar yazmayı da unutmayın.

Kendinizi ödüllendirin
Birkaç hafta ya da ay boyunca düzenli olarak sabah egzersizi yaptığınızı düşünelim. Bunun tabii ki bir ödülü olmalı! Kendinize belirli zaman dilimleriyle bir hedef belirleyin ve uymaya çalışın. Eksiksiz olarak yerine getirdiğiniz programın sonunda kendinizi giymekten hoşlandığınız bir kıyafetle ödüllendirin. İlk ödülünüzden sonraki süreçteki hedefinizi biraz daha ileri seviyeye taşıyarak daha büyük ödüllere kavuşun.

Ruhun gıdası
Hepimiz çok iyi biliyoruz ki müziğin ruhumuzda yarattığı pozitif etkiler saymakla bitmez. Tüm bu etkileri sabah egzersizlerinizde de sürdürmeniz mümkün. Aktivitenize uygun oluşturulmuş bir şarkı listesi egzersizinizi daha enerjik ve motivasyonlu hale getirecek. Ancak unutmayın ki her aktivitenin kendine has bir ritmi var. Koşu için hızlı, pilates ve yoga için dinlendirici ve sakin parçalar seçebilirsiniz. Çalma listenizi oluştururken aktivitenizi ne kadar süre devam ettireceğinizi ve parça sırasını da göz önünde bulundurmayı unutmayın.

Geceden hazırlık
Vakit nakittir sözünden yola çıkıp, değerli zamanınızı daha iyi kullanmanızı sağlayacak bir önerimiz var. Erken kalktığınızda eşyalarınızı hazırlamakla uğraşmayın, tüm işinizi geceden halledin. Ertesi sabah hangi kıyafetleri giyeceğinizi bilerek kalktığınızda işiniz daha da kolaylaşmış olacak. Belki de tek yapmanız gereken çantanıza suyunuzu ya da meyvenizi koymak olacak.

Sabredin
Tüm bu maddeleri hayata geçirmek biraz zamanınızı alabilir. Sabah uyandığınızda bir anda yataktan fırlayamayabilirsiniz ya da hemen ayılamayabilirsiniz. En fazla iki-üç hafta içinde tüm bunlara alışacağınızı unutmayın. Bu sürece zaman verip sabredin ve sabah egzersizinizin hem vücudunuzda hem de ruhunuzda olumlu etkilere yol açacağını kendinize sürekli hatırlatın. Değişimi ilk günlerden itibaren görmeye başlayacaksınız.

Formsanté – 2015 Mayıs sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here