Ana Sayfa Fitness Sen de koşabilirsin

Sen de koşabilirsin

16092014 kosu01

Hiç koşmamış insanlardan birer maratoncu yetiştiren, her düzeyden kişiyi koşturan ünlü koşu fizyoloğu Dr. Jason Karp,“İlk kez koştuğunuzda koşu zor gelir ama hayat da zordur ve koşu size kendinizle yarışmanız, zoru başarmanız noktasında bir şans verir. Usain Bolt kadar hızlı olamayabilirsiniz ama dayanıklılığınızı artırabilirsiniz. Herkesin, koştuğu müddetçe maraton koşabilecek dayanıklılığa erişme gücü vardır” diyor.

2014 Fitness, Spor ve Beslenme Komitesi lideri, dünyaca ünlü koşu fizyoloğu Dr. Jason Karp, Hillside’ın düzenlediği “Running Clinic” semineri için Türkiye’deydi. Seminer kapsamında, koşuya yeni başlayanlardan maratonu hedefleyenlere kadar birçok farklı düzeydeki koşucunun beslenmesinden ekipmanına, işin psikolojik boyutundan sakatlıklardan korunmada dikkat etmesi gerekenlere birçok farklı başlıkta detaylı bilgiler veren Karp, Formsanté’nin de sorularını yanıtladı. İşte ünlü koşu uzmanından önemli tüyolar…

 

Hayatında hiç koşmamış biri koşuya nasıl başlayabilir?

Koşuya başlamanın en kolay yolu, yürüme ve koşuyu harmanlamaktır. Biraz koşup biraz yürüyerek koşuya başlayabilirsiniz. Mesela 1-2 dakika koşup 5 dakika yürüyün. İlerleyen günlerde koştuğunuz dakikaları artırın. Daha önce hiç koşmamış biri için en kolay yol bu.

 

Kimler koşamaz?

Belgelenmiş kardiyovasküler hastalığı olan kişilerin koşmaması gerekiyor. Yine obez kişiler de eklemlerinde çok fazla stres meydana geleceği ve eklemleri zarar göreceği için koşmamalı. Bu kişilerin önce kilo kaybetmesi ve sonra koşuya başlaması öneriliyor. 

 

Sağlıklı, normal kiloda bir insan düşünün… Ancak yine de “Ben koşamam”, “Koşamıyorum”, “Koşu benim için uygun değil” diyor. Bu gerçek olabilir mi, yoksa tamamen psikolojik mi?

Böyle koşudan gözü korkmuş birçok kişi var. Koşunun onlar için çok zor olduğunu düşünüyorlar. Çünkü ya hiç denememişler ya da bir kez deneyip çok zorlanmışlar ve bir daha koşmamışlar. İlk kez koştuğunuzda evet koşu zor gelir ama ben insanlara, “Hayat da zordur ve koşu size kendinizle yarışmanız, zor bir şeyi başarmanız noktasında bir şans verir” diyorum. 

 

KOŞMAK SAKATLIK NEDENİ Mİ?

Diz sakatlıkları ile koşu arasında bir bağ var mı?

Bu çok duyduğumuz efsanelerden biri. Koşan insanlarda, koşmayan insanlara kıyasla diz ve eklem sorunlarının daha fazla görüldüğünü kanıtlayan bir araştırma yok. Ancak genetik yatkınlığınız ve anne-babanızın bu noktada yaşadığı sorunlar varsa tabii ki bunun farkında olarak hareket etmeniz önemli. Tek başına koşmak dizler için bir problem getirmeyecektir ancak dediğim gibi aileden gelen, altta yatan bazı sorunlar varsa onlarla bütünleşip problemin ortaya çıkmasına neden olabilir.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here