Seratonin ve adrenalin: Doğal mutluluk dopingleri

Egzersiz, tüm sağlık sorunlarında olduğu gibi ruhsal problemlerle baş etmede de 7’den 70’e herkes için en etkili ilaç. Hareketle birlikte artan seratonin ve adrenalin gibi hormonlar, vücut için doğal mutluluk dopingleri. Yapılan birçok çalışma da bunu destekliyor. Memorial Wellness Medikal Fitness Danışmanı Murat Biçer, kış depresyonundan korunmak için yürüyüş, koşu, yüzme, fitness, pilates ve yoganın en etkili altı egzersiz rutini olduğunu söyleyerek, daha iyi sonuçlar alabilmek için kademeli olarak arttırılarak, haftada en az üç saat egzersiz yapmak gerektiğini vurguluyor. Öte yandan psikolojimize olumlu etkileri egzersizin süresi ve ağırlığına göre değil, yapılma sıklığına göre değişiyor. Örneğin; haftada bir yapılan yoğun bir egzersiz programı yerine, daha hafif ancak gün aşırı yapılan hareketler psikoloji üzerinde daha olumlu etkiler sağlıyor.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here