Sihirli öğünlerle sağlığınızı koruyun

09072013 beslenme6YÜKSEK TANSİYONU ENGELLEYİN

Mandıra ürünleri: Yoğurt, süt, peynir ve diğer süt ürünleri, kalsiyum deposu olarak hem kemikleri güçlendiriyor hem de yüksek tansiyonu tehlike olmaktan çıkarıyor. Süt ürünlerinin içinde yer alan sodyum, kan basıncını düzenliyor, bir taraftan da içeriğindeki D vitamini ile kalbi koruyor.

Kuşkonmaz: Yalnızca lüks restoranlarda ya da marketlerde konserve şeklinde satılan kuşkonmazın, tansiyonu düzenlediğini biliyor muydunuz? Aynı zamanda kilo vermenize de yardımcı olan bu asil bitkiyi öğünlerinize katma vakti çoktan gelmedi mi?

Zeytinyağı: Zeytinyağının yüksek tansiyonu düzenleyici bir etkisi olduğunu kanıtlayan John Hopkins Üniversitesi’nden Dr. Willet, gün içinde salata ve sandviçlerde bile zeytinyağı tüketimini öneriyor. Özellikle rafine olan bir çeşit seçilmesinin altını çizen Willet, zeytinyağının diğer yağlara oranla kalori bakımından daha düşük olduğunu da vurguluyor.

 

KANSERE DUR DEYİN

Zerdeçal: Arada bir yemeklerinize kullandığınız zerdeçalın kansere karşı etkili olduğunu biliyor muydunuz? Minesota’daki Allina Hastanesi’nden Dr. Gregory A Plotnikoff’a göre, zerdeçal, kansere karşı ilaçlardan daha fazla bir etken içeriğe sahip. Özellikle karabiberle beraber et yemeklerine ya da çorbalara katacağınız bu baharatla hem yemeklerinizi lezzetlendirebilir hem de vücudunuzu kansere karşı koruyabilirsiniz.

Lahana: Kışın en lezzetli sebzelerinden biri olan lahana da kansere karşı etken madde içeriyor. Bununla beraber Brüksel lahanası, karnabahar ve brokoli gibi turpgiller sınıfından olan sebzeler de kolon ve özellikle göğüs kanserinden korunmanız için birebir. Bu sebzeler özellikle östrojen üretimini hızlandırıyor ve hücrelerinizi yeniliyor.

C vitamini: Özellikle C vitamini deposu olan çilek, hem yemesi keyifli hem de çok faydalı bir meyve. Colorado Kanser Merkezi’nden Prof. Tim Byres, C vitamini tüketiminin pankreas, mide ve kolon kanserine engel olduğu görüşünü savunuyor. Tam bir antioksidan olan C vitamini kansere neden olan serbest radikalleri engelliyor. Ancak, uzmanların önerisine göre, yalnızca C vitamini almak yetmiyor, meyve sepetinize kivi, çilek, guava ve turunçgilleri de eklemeniz gerekiyor!

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here