Ana Sayfa Sağlık SINIRI AŞMAYIN!

SINIRI AŞMAYIN!

mart-2013-vitamin-raporu-resim-1

Fazlasının her zaman iyi olmadığını biliyorsunuz. Birçok besin takviyesi ve multivitamin, günlük önerilen alım miktarının iki ila 10 katı kadar fazla tüketilebiliyor. Yiyeceklerle birlikte alım miktarınızın artması ise böbrek taşı ve mide hastalıklarına yol açabiliyor. İşte kararında almanız gereken beş takviye:
mart-2013-vitamin-raporu-resim-5

mart-2013-vitamin-raporu-resim-2Sadece 28 gram
Göz sağlığınızı korumak için almanız gereken A vitamininin yüzde 87’sini 28 gram kara lahanadan alabilirsiniz. Eğer kara lahanayla aranız yoksa kıvırcık lahanayla güzel bir salata yapabilirsiniz. Bunun için kıvırcık lahananın sap kısımlarını kesin, ince ince doğrayın. Tuz ve limonla yumuşayana kadar ovalayın. Üzerine sızma zeytinyağı ve parmesan peyniri ekleyin. Afiyet olsun!

mart-2013-vitamin-raporu-resim-3Turp gibi olmak için
Turp, kış sofralarının koruyucu kalkan yapısının temel yiyeceklerinden biri. Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan, turpu salatalarınıza rendeleyebileceğiniz gibi doğrayıp söğüş şeklinde de tüketebileceğinizi söylüyor. Sebze çorbasının içine bir adet turp atmak kış çorbanızın tadını ve besin değerini zenginleştiriyor. Siyah turpun içini oyup bir tatlı kaşığı bal ilave edip, beş-altı saat beklettikten sonra turpun içindeki balı yemek, üst solunum yolu enfeksiyonuyla savaşınızda yardımcı etken niteliğinde. Beslenme ve Diyet Uzmanı Şahin, turpun içerdiği demirin, bağışıklık sisteminizi güçlendirmenin yanında günü maksimum enerjik geçirmeniz için de katkı sağladığını söylüyor. İçeriğinde bulunan kalsiyum ve potasyum ise dolaşımı hızlandırarak ödem oluşmasını engellediği gibi bağışıklık sistenimizi kuvvetlendiren bir başka faktör. Turp; enerji metabolizmasında başrol oyuncusu olan B2 vitamini, diğer adıyla riboflovin yönünden de zengin. Böylece turpun içindeki B2 vitamini ile kilo kontrolümüze de destek sağlamış oluyoruz. B2 vitamini ayrıca diğer B grubu vitaminleri ile alındığında cilt, saç, tırnak sağlığı ve güzelliğinde pozitif etki gösteriyor.

mart-2013-vitamin-raporu-resim-4Tüm beyazlar aynı değil mi?
Harvard Medical School’a bağlı Institute for Aging Research’te yapılan bir araştırmaya göre süt ürünlerinden günlük alım miktarı kalçanızdaki kemik mineral yoğunluğunun artmasını sağlarken, omurganızdaki kemikler için aynı etkiyi göstermeyebiliyor. Benzer şekilde kremanın, kemik mineral yoğunluğu seviyesinin düşük olmasıyla direkt ilişkili olduğu söyleniyor. Bu araştırma bize tüm süt ürünlerinin aynı oranda vücuda yararı olmadığını gösteriyor.

Formsanté Dergisi Mart 2013 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here