Sonbahar detoksu ile kışa dirençli girin

Amaç kilo vermek değil
Detoksun kilo vermek değil arınmak için uygulanan bir program olduğunu belirten Diyetisyen Yeşim Çelik, üç günün sonunda çok düşük oranda yağ yakılmış olsa da asıl kaybın sıvıdan olduğunu söylüyor. Total kiloda görülebilecek değişikliğin yağ kaybı olarak değerlendirilmemesi gerektiğini belirten Çelik, detoksun devamında uygulanacak sağlıklı beslenme programı ile kilo vermenin doğru bir yaklaşım olduğunu vurguluyor. Detoksun en fazla üç gün uygulanması önerisine rağmen kısa aralıklarla daha sık uygulamalar yapanlar olduğunu anımsatan Diyetisyen Çelik, “Beslenmenin etkileri uzun vadede ortaya çıkıyor. Detoks programını önerilenden uzun süre uygulayan kişiler kısa vadede hiçbir olumsuz etki görmeyebilir ancak olumsuz etkiler uzun vadede ortaya çıkıyor” diyor. Diyabet, yüksek tansiyon, kalp, böbrek ya da karaciğer yetmezliği olan kişilerin detoksu mutlaka hekim kontrolünde yapmaları öneriliyor. Emziren annelerin, hamilelerin, küçük çocukların ve yaşlıların ise kesinlikle detoks yapmaması gerekiyor.

Stresten uzak durarak ruhunuzu temizleyin
Sonbahar aylarının, vücudunu kışa daha dinç sokabilmek için iyi değerlendirilmesi gereken bir zaman dilimi olduğunu belirten Diyetisyen Çelik, şunları söylüyor; “Detoksun en fazla üç gün yapılmasını öneriyoruz. Detoks döneminde et, tavuk, balık, süt gibi gıdaları, tatlıları ve asitli içecekleri tamamen beslenmenin dışına çıkarıyoruz. Taze sebze ve meyveden oluşan, lif içeriği yüksek bir menü tüketiyoruz. Böylece bağırsak sistemini çalıştırarak arınmasını sağlıyoruz.” Sindirim sistemi iyi çalışan insanın ‘mutlu insan’ olduğunu belirten Diyetisyen Çelik, “Hastalara hep şunu söyleriz; strese girdiğinizde, sıkıldığınızda çok yediğinizde ya da az yediğinizde önce sindirim sisteminiz etkileniyor. Eğer bir kişinin sindirim sistemi iyi çalışıyorsa kabızlık, ishal, şişkinlik yoksa o kişi mutlu kişidir. Detoks programında da amacımız bağırsak sistemini boşaltarak sindirim sistemini iyi çalışır hale getirmek… Bu nedenle lifli gıdalar önem taşıyor. Ayrıca sıvı tüketimini artırıyoruz. Tıpkı bedenimizin dışını yıkar gibi içini de yıkıyoruz. İlk tercihi her zaman sudan yana yapıyoruz. Ayrıca meyve suları ve bitki çayları tüketilmesini öneriyoruz.” Detoks programı boyunca egzersize de yer vermek gerektiğini belirten Diyetisyen Yeşim Çelik, tam bir arınma için bu süre içinde stresten de uzak durmayı öneriyor. Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here