Sonbahar detoksu ile kışa dirençli girin

ÜÇ GÜNLÜK SONBAHAR DETOKS PROGRAMI

ekim-2011-diyet-resim-21. GÜN
Sabah kalkınca: 1-2 bardak ılık su (Limon suyu ile tatlandırabilirsiniz.)
Kahvaltı: 4 yemek kaşığı haşlama buğday, 1 su bardağı yoğurt, 1 yemek kaşığı bal, (Buğdayı haşlayın, ılıdıktan sonra üzerine yoğurt ve bal ekleyerek yiyebilirsiniz.),
Kuşluk: 1 fincan ıhlamur, 1 dilim karpuz,
Öğle: Lahana+kabak çorbası
Hazırlanışı: Küçük bir bütün beyaz lahana+2 adet kabak
– 1 adet soğan
– 3–4 diş sarımsak
– 1 demet maydanoz
– Birkaç adet sivribiber
– 1 çay kaşığı kimyon
– 1 çay kaşığı zerdeçal
– 1 tatlı kaşığı zencefil
– 2–3 tatlı kaşığı zeytinyağı
İkindi: 1 adet orta boy şeftali
Akşam: 1 kase mercimek çorbası, Mevsim salatası (1/2 adet domates, 1/4 adet salatalık, 1 yaprak marul, 1 yumurta büyüklüğünde brokoli, 1/4 adet kırmızı biber, 2 yaprak roka, 1 diş sarımsak, 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, 1 tatlı kaşığı nar ekşisi)
Gece: 6 adet kırmızı üzüm, 1 adet kivi

ekim-2011-diyet-resim-3

2. GÜN
Sabah kalkınca: 1-2 bardak ılık su (Limon suyu ile tatlandırabilirsiniz.)
Kahvaltı: 1 bardak kefir ve 2 adet salatalık
Kuşluk: Yeşil elma+armut kompostosu
Hazırlanışı: Dilimlenmiş 2 adet kabuklu yeşil elma, 1 adet armut – 3-4 adet kabuk tarçın
– 5-6 adet karanfil
– 10-15 adet kuru üzüm
Öğle: Haşlama semizotu+ 1 diş sarımsak, 1 su bardağı light yoğurt
İkindi: Yeşil elma+armut kompostosu
Akşam: Soğan-sarımsakla pişirilmiş taze fasulye, brokoli ya da ıspanak gibi yeşil bir sebze yemeği (1 yemek kaşığı zeytinyağlı ile)
Gece: Yeşil elma+armut kompostosu

3. GÜN
Sabah kalkınca: 1-2 bardak ılık su (Limon suyu ile tatlandırabilirsiniz.)
ekim-2011-diyet-resim-4Kahvaltı: 1 su bardağı light süt, 1 adet muz, 1 yemek kaşığı kırmızı kuru üzüm, 2 adet ceviz,
Kuşluk: 1 dilim kavun
Öğle: Zeytinyağlı barbunya, 1 porsiyon yeşil salata
İkindi: Taze sıkılmış meyve suyu
Akşam: 1 kase tarhana çorba, 1 kase yoğurt
Gece: Yarım su bardağı light süt, 2 adet ceviz, 1 adet muz,

ekim-2011-diyet-resim-5NOTLAR:
● Arınma süresi boyunca bol su içmelisiniz.
● Çay çeşitlerini sınırsız içebilirsiniz.
● Kahve ve kafein içeren içeceklerden, gazlı içecekler ve alkolden uzak durmalısınız.
● Gün içinde istediğiniz kadar salatalık, domates, biber, marul ve kereviz sapı tüketebilirsiniz.

HER ŞEY MEVSİMİNDE GÜZEL
Günümüzde birçok sebze meyve her mevsim reyonlarda bulunabilse de bu gıdaları ‘mevsiminde yemek’ büyük önem taşıyor. Çünkü görünüş olarak aynı olsalar da örneğin yazın yenilen bir domatesin içeriğindeki vitaminler, mineraller ve antioksidanlar, kışın yenilen domatesten çok daha fazla oluyor. Gerek detoks sırasında gerekse sağlıklı beslenme döneminde her şeyi mevsimine göre tüketmek öneriliyor. Meyve sebze reyonlarındaki bolluk sizin de aklınızı karıştırıyorsa, neyin hangi mevsimde daha sağlıklı olduğunu aşağıdaki tablodan takip edebilirsiniz. Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here