Ana Sayfa Beslenme & Diyet Soya sütü zayıflatır mı? Soya sütünün faydaları nelerdir?

Soya sütü zayıflatır mı? Soya sütünün faydaları nelerdir?

Bakliyat grubunda yer alan soya fasulyesinin zengin içeriğinden faydalanan soya sütü, fasulyenin ıslatılıp öğütülmesi ve süzülmesi sonucu elde ediliyor. Peki, soya sütünün faydaları nelerdir? Zayıflatır mı? Kimler kullanabilir?

SOYA SÜTÜNÜN FAYDALARI *

Bu içeceğin besin değerlerine bakıldığında A, D, E vitaminleri ile riboflavinden zengin olduğu görülüyor. Bir bardak soya sütü yaklaşık 8-10 gram protein içeriyor. Ayrıca içeriğinde genistein ve daidzein başta olmak üzere fitoöstrojenler de bulunuyor. Östrojen özellikle menopoz öncesi kadınlarda ateş basması gibi bazı belirtilerin azalmasına, kalp-damar sağlığı açısından önemli olan iyi kolesterolün yükselmesine katkı sağlıyor.

Soya sütü laktoz içermemesi nedeniyle özellikle laktoz intoleransı olan kişiler ve inek sütü proteini alerjisi olanlar için iyi bir seçenek. Ayrıca vejetaryenler için de inek sütünün yerini alıyor.

SOYA SÜTÜ ZAYIFLATIR MI? *

Yapılan bazı çalışmalarda soya ürünleri tercih edenlerin diyetten daha iyi sonuç aldığı, kilo kaybettiği görülüyor. Bunun nedeninin ise soya izoflovanlarının insülin regülasyonu ve yağ metabolizması üzerindeki olumlu etkileri olduğu belirtiliyor. Bu nedenle zayıflamak isteyen
kişilerin beslenme düzeninde soya sütü sıkça yer alıyor.

Özellikle inek sütü protein alerjisi olan veya çocuğunu vegan beslemek isteyen aileler çocukları için soya sütünü tercih ediyor. Ancak bu sütün kalsiyum içeriği açısından inek sütüne kıyasla oldukça fakir olduğunun unutulmaması gerekiyor.

Ayrıca inek sütü bol miktarda D vitamini ve riboflavin içeriyor. Soya sütü, badem sütüne oranla yüksek protein içermesi nedeniyle vejetaryen sporcular tarafından tercih edilebiliyor. Formunu korumak isteyen atletler ise badem sütünü protein tozuyla birlikte tüketebiliyor.

Sağlıklı bireylerin yeterli ve dengeli beslenmesi için tüketilmesi önerilen süt miktarı yaş, cinsiyet ve fizyolojik duruma (büyüme ve gelişme dönemi, gebelik, emziklilik, yaşlılık) göre değişiklik gösteriyor. USDA Besin Piramidi’nde yetişkin sağlıklı bir bireyin süt ve süt ürünleri grubundan günde iki-üç porsiyon (200-400 ml) tüketmesi önerilirken, bu değer Ulusal Süt ve Süt Ürünleri Konseyi’nin yayınladığı Beslenme Rehberi’nde iki-dört (400-800 ml) porsiyon, Türkiye’ye Özgü Beslenme Rehberi’nde ise yetişkin bireyler için iki porsiyon, çocuklar, adölesan dönemindeki gençler, hamile, emziren ve menopoz sonrası kadınlar içinse üç-dört (600- 800 ml) porsiyon olarak belirtiliyor.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here