SPA merkezlerinde rahatlarken…

Yorucu geçen bir günün ardından stresten arınmak ve zindeliğe kavuşmak istiyorsunuz…. Sıkıcı olmayan, sizi zorlamayan yöntemlerle… Şanslısınız, çünkü günümüzde hem ruhsal hem de bedensel rahatlamanızı sağlayan pek çok SPA yöntemi mevcut. Bu yöntemlerden en sağlıklı şekilde yararlanmak ise sizin elinizde…

Üst üste yığılan dosyalar, bitmek bilmeyen toplantılar, acil yetiştirilmesi gereken projeler derken, yorucu bir haftayı daha geride bıraktınız. Rahatlamak ve gücünüzü yeniden kazanmak istiyorsunuz’ Mümkünse, bitkilerin gizemli kokuları ve mumlar eşliğinde’ Zeytinyağının saf kokusunu barındıran, adeta iliklerinizi ısıtan hamam sefası da iyi olurdu aslında. Çok haklısınız ve de çok şanslısınız. Çünkü günümüzde hem ruhsal hem de bedensel olarak rahatlamanızı sağlayan SPA merkezlerinin sayısı hızla artıyor. Bu merkezlerde, masaj, sauna, thalassoterapi ve buhar banyosu gibi pek çok seçenek hizmetinize sunuluyor. Hal böyle olunca da, insanın kendisini uzman ellerin sihirli gücüne ve yeteneklerine bırakması kaçınılmaz oluyor. İster sauna olsun, isterse masaj; tüm bu yöntemler hem ruhsal hem de bedensel sağlığımız üzerinde son derece önemli işleve sahipler. Tabii bilinçli olarak uygulandıkları taktirde! Peki ya siz, bu doğal yöntemlerden en etkin şekilde yararlanmak ve sağlığınızı riske atmamak için nelere dikkat etmeniz gerektiği hakkında fikir sahibi misiniz? Örneğin, saunada kaç dakika kalmanız gerekiyor? Hamamda keseleme işlemini hangi sıklıkta yaptırmalısınız?

MASAJ
 

Aromaterapi, çampisaj, shiatsu, lenf drenaj ve daha niceleri… Hem ruhsal hem de bedensel sağlımız üzerinde önemli bir yeri var masajların. Yoğun bir günün ardından stresten arınmamızı, rahatlamamızı ve zinde kalmamızı amaçlayan bu metot, aynı zamanda çeşitli bedensel şikayetlerimizin tedavisinde de bir aşama olarak kullanılıyor. Günümüz insanı, oldukça eski bir tedavi yöntemi olan masaja yoğun ilgi gösteriyor. Bunun sonucunda Uzakdoğu’dan Hindistan’a kadar uzanan masaj tekniklerini uygulayan merkezlerin sayısı da hızla artıyor. Ritmik olarak uygulanan basınç ve germelerle yapılan masajda amaç, deri altı dokusuna, kaslara ve bu bölgelerdeki duyu noktasına ulaşarak kişiyi rahatlatmak. Masaj kuru olarak yapılabildiği gibi, aroma yağlarıyla da pekiştirilebiliyor.
Sağlıklı bir sonuç için…

*Masajdan önce, uzmanla bir ön görüşme yapın. Şikayetinizi ve herhangi bir sağlık probleminizin olup olmadığını belirtin.

* Masajın sayısız yararları olsa da; akut sırt ağrısı, cilt enfeksiyonu, kalp ya da damarda kan pıhtılaşması gibi rahatsızlıklarınız varsa, doktorunuz izin vermedikçe masaj yaptırmayın.

*Masaj yaptıracağınız uzman, konusunda eğitimli olmalı. İnsan anatomisini ve fizyolojisini bilmeli; hangi bölgeye hangi yoğunlukta dokunacağı hakkında fikir sahibi olmalı.

*Masajın sıcak bir ortamda yapılmasına dikkat edin. Oda sıcaklığı için 24 derece ideal. Aşırı soğuk, rüzgar ve klimalı ortamlarda masaj yaptırmayın.

*Sizin, masörün ve ortamın hijyeni çok önemli.

*Uzman, masajı ağrıya neden olmayacak şekilde yapmalı.

*Masaj yapılan bölgeler, ısıtılmış havluyla örtülerek üşümeniz önlenmeli.

*Her cildin yağ ihtiyacı farklı. Dolayısıyla masajda kullanılacak olan aroma yağları, cildinizin özelliğine göre seçilmeli.

*Aroma yağları kaşıntı ve alerjiye karşı mutlaka seyreltilerek kullanılmalı ve gözle temas edilmemeli.

*Masaj sonrasında yaklaşık 10 dakika dinlenmeye özen gösterin. Çünkü, uygulama sırasında vücudunuzun tüm noktaları harekete geçirildiği için dinlenmeden ayağa kalktığınızda baş dönmesi, ağız kuruluğu ya da çarpıntı gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz.

*Masaj süresinin 45 dakikayı aşmamasına özen gösterin.

HAMAM
 

Bembeyaz mermerden yapılmış göbek taşları… Zeytinyağının saflığını içinde barındıran mis kokulu doğal sabunlar… Rengarenk peştamaller ve gümüş hamam tasları… Sizi yaz mevsimine sürükleyen sıcaklık, tarihe yolculuk yapmanızı sağlayan gizemli mimari yapısı… Bir zamanlar kadınların oğullarına kız görüp beğendiği, sazlı sözlü eğlencelerin yapıldığı hamamlar, günümüzde yeniden rağbet görmeye başladı. Öyleki, artık pek çok otelde ve SPA merkezlerinde hamamlara mutlaka yer verilir oldu. Hamamların yararlarına gelince… Cilt, 35 yaş öncesinde kendisini ayda bir yeniliyor. Ancak bu yaştan sonra cildin yenilenme süreci yavaşlıyor. Epitel’deki hücreler atılmadan yeni hücreler oluşamıyor. Keseleme işlemi de kan dolaşımını hızlandırıyor, cildin normal fonksiyonlarının devamını sağlıyor ve hücrelerin oluşum sürecini hızlandırıyor. Dolayısıyla keseleme işlemi, cildin normal fonksiyonlarının devamını sağlaması için çok önemli. Hamam sonrası cildimiz bebeksi bir görünüme kavuşuyor; pürüzsüz ve ışıl ışıl!
Sağlıklı bir sonuç için…

* Hamamda, hijyen koşullarına dikkat edin. Temizliğine güvenmediğiniz hamamlara girmeyin.

* Keseleme işlemini ayda bir defadan fazla yaptırmayın. Aksi taktirde cildinizin likit dengesi zarar görebilir ve bu da egzama gibi bazı hastalıklara yol açabilir.

* Hamam çok nemli ve sıcak bir ortam olduğu için kalp – dolaşım sistemi gibi hastalıklarınız varsa, doktorunuza danışmadan girmeyin.

* Cildinizin tahriş olmaması ve kurumaması için aşırı sıcak suyla yıkanmamaya özen gösterin.

  
 
 
 
 
SAUNA
 

Özellikle kış mevsiminde ayrı bir mutluluktur saunaya girmek. Adeta iliklerimize kadar işleyen sıcaklıkta, bir süreliğine de olsa bizi tir tir titreten o dondurucu soğuklardan kurtulmanın keyfini yaşarız gönlümüzce. Üstelik, saunalar hem bedensel hem de ruhsal sağlığımız üzerinde önemli işlevlere sahipler. Öyleki, yapılan araştırmalar, düzenli olarak saunaya giren kişilerin soğuk algınlığından daha az şikayet ettiklerini ortaya koyuyor. Saunanın bir başka yararı ise; vücudumuzu toksik maddelerden arındırması. Bunun sonucunda cildimiz ışıl ışıl parlıyor; pürüzsüz, pembemsi bir görünüme kavuşuyor. Tabii, saunada terledikten sonra kan dolaşımını canlandıran “sıcak -soğuk” değişimli banyo yapmak şartıyla!

Sağlıklı bir sonuç için…

* Vücuttaki su kaybının önüne geçmek için, saunaya girmeden bir saat önce yaklaşık bir litre su için. Saunadan sonra da meyve yiyin, su, maden suyu ya da bitkisel çay tüketin.

*Vücudunuzdaki gözeneklerin açılması için, sauna öncesi mutlaka duş alın. Duş sayesinde toksinler vücudunuzdan daha kolay atılırlar.

* Saunaya ne tok ne de aç karnına girin. Çünkü, yemek sonrasında kan dolaşımı besinlerin parçalanması için sindirim sisteminde yoğunlaşıyor. Dolayısıyla sauna sonrasında soğuk duş aldığınızda, ani kan sirkülasyonu nedeniyle tansiyonunuz düşebilir. Aç girdiğinizde ise, tansiyon, çarpıntı ve mide bulantısı gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz.

* Saunada kalış süresi, ihtiyacınıza ve sağlık durumunuza göre değişiyor. Eğer sağlık probleminiz yoksa saunada 10 -15 dakika kalabilirsiniz. Ancak, aşırı su kaybı nedeniyle metabolizmanızın zarar görmemesi için bu süreyi uzatmayın.

* Sauna sonrası, dayanabildiğiniz derecedeki soğuklukta duş alın ve iyice kurulanın. Çünkü, duş almadığınız sürece terlemeniz devam edebilir ve hastalanmanıza yol açabilir.

* Akut enfeksiyon, yüksek tansiyon, kalp – dolaşım sorunları ve varis gibi hastalıklarınız varsa ya da hamileyseniz mutlaka doktorunuza danışın.

BUHAR BANYOSU
 

Buhar odası ya da buhar cihazları… Yöntem farklı olsa da, amaç hep aynı; terleme yoluyla vücudunuzun toksinlerden atılmasını ve kan dolaşımının hızlanmasını sağlamak. Bunun sonucunda cilt temizleniyor, pürüzsüz ve ışıl ışıl bir görünüme kavuşuyor. Ancak bunun için buhar banyosundan sonra cildinize mutlaka bir nemlendirici sürülmesi gerekiyor. Pek çok SPA merkezlerinde ya da otellerde yararlanabileceğiniz buhar banyosunda, periyodik olarak buhar veriliyor. Buhar cihazlarında ise baş bölgesi genellikle dışarıda tutulduğu için bu yöntemden yüzün de yararlanması için ayrı bir buhar banyosuna gerek duyuluyor. Seans genellikle 20 -30 dakika arasında değişiyor.

Sağlıklı bir sonuç için…

*Banyo öncesi mutlaka duş alın. Bu sayede vücudunuzdaki gözenekler açılır ve toksinler vücuttan daha kolay atılır.

* Aşırı bir terleme söz konusu olacağı için, seanstan sonra iyice kurulanın.

* Buhar banyosundan sonra dayanabileceğiniz soğuklukta duş alın. Ardından, iyice kurulanmayı ihmal etmeyin.

* Su kaybına yol açmamak için ayda en fazla bir kez yararlanın. Aksi taktirde baş dönmesi, ağız kuruluğu, bulantı ve çarpıntı gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz.

* Buhar banyosuna ne aç ne de tok karnına girin. Aç olduğunuzda kan şekerinizin düşmesine yol açar. Buna bir de su kaybı eklendiğinde; baş ağrısı, ağız kuruluğu gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Tok karnına girdiğinizde ise vücuttaki sistem, besinlerin parçalanmasıyla meşgul olduğu için dış cephedeki değişimlere yanıt veremez.

* Banyo sonrası sırtüstü uzanıp, hiçbir şey düşünmeden en sevdiğiniz rengi ya da en mutlu olduğunuz bir olayı hayal ederek rahatlayın. Bu sırada el parmaklarınızı da birbirine kenetleyin. Bu, vücudunuzun oda ısısına ulaşması için geçen süreyi kısaltır, beyni ve vücudu dinlendirir.

* Varis, kalp, dolaşım sorunları gibi hastalıklarınız varsa ya da hamileyseniz seans öncesi mutlaka doktorunuza danışın.

THALASSO TERAPİ
 

Vücudun kaybettiği katyon ve iyonların geri kazandırılmasını amaçlayan bu terapinin içinde sıcak havuzda yapılan jimnastikten, masaja, yosun maskelerinden jet duşa kadar pek çok değişik kür bulunuyor. Bu yöntemde denizin derinliklerinden çekilen temiz deniz suyu, 30 dereceye kadar ısıtılarak kullanılıyor. Bu sayede vücut soğuk deniz suyundan alamadığı veya çok az miktarda alabildiği iyon ve katyonları emebiliyor. Temiz deniz suyu bulunmayan yerlerde thalasoterapi uygulayan merkezlerde ise, normal suyun içine deniz mineralleri içeren ürünler atılarak terapi yapılıyor Sodyum, potasyum, demir ve manganez gibi mineraler; metabolizmanın hızlanmasını, yağların yakılmasını ve toksinlerin vücuttan atılmasını sağlıyor. Thalassoterapi aynı zamanda çeşitli eklem ağrılarında ve romatizmal hastalıklarda da uygulanan bir yöntem. Bu kürler, uzmanın yönlendirmesiyle size paket program olarak sunuluyor. Tercihinize bağlı olarak isterseniz tüm programı, isterseniz seçtiğiniz kürleri uygulatabilirsiniz.

Sağlıklı bir sonuç için…

* Merkezin hijyen kurallarına uyup uymadığına dikkat edin.

* Herhangi bir sağlık probleminiz varsa, seans öncesinde mutlaka doktorunuza danışın.

* Uzmanın, konusunda eğitimli olmasına özen gösterin.

* Sudaki kimyasal oluşumla vücut dengenizin uyumlu olup olmadığı konusunda mutlaka bir uzman görüşü alın.

* Vücudunuzdaki gözeneklerin açılması için seans öncesi mutlaka duş alın.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here