✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale

Prof. Dr. Neriman inanç


Ana Sayfa Spor Spor sonrası enerjiyi nasıl geri kazanabilirsiniz?

Spor sonrası enerjiyi nasıl geri kazanabilirsiniz?

Vücudumuz egzersiz sırasında dinlenme durumuna göre daha fazla enerji harcıyor. Peki, egzersiz yaparken kaybedilen enerji ve minarelleri nasıl geri kazanabiliriz? Bunun için ne yiyip ne içmemiz gerekiyor? Prof. Dr. Neriman İnanç yanıtladı…

SPOR SONRASI ENERJİ GERİ NASIL ALINIR? *

Yapılan egzersiz türüne ve ortam sıcaklığına göre vücutta belli miktardaki mineralin terle dışarı atıldığını belirten uzmanlar, kaybedilen enerji ile mineralleri yerine koyabilmek ve oluşan kas ağrılarını azaltabilmek için bir bardak meyve suyu tüketimini öneriyor.

Prof. Dr. Neriman inanç: “Meyve suları, vücudun sıvı gereksinimini karşılamanın yanı sıra, içeriğindeki antioksidan ve mineraller ile hücrelerin yaşamsal faaliyetlerini ve vücut fonksiyonlarının yerine getirilmesine de katkıda bulunuyor. Aynı zamanda meyve sularında bulunan doğal şekerler vücuda enerji verip, dinç kalmasını sağlıyor” diyor.

spor sonrası

ANTRENMAN SONRASI YENİLEBİLECEK SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR *

Bazıları sabahın erken saatlerinde spor yapmaktan hoşlanır, bazıları da uykusuna kıyamaz iş çıkışı akşam saatlerini tercih eder. Her iki durumda da antrenman sonrası karınlar zil çalar. Bu durumda neler tüketebileceğinizi bilirseniz eliniz abur cubura gitmeden sağlıklı atıştırmalıklar tükebilirsiniz.

1 dilim organik mozzarella peyniri (80 kalori) ve 1 adet orta boy portakal (68 kalori): 148 kalori

1 adet küçük muz (89 kalori) ve 8 adet çiğ badem (55 kalori): 144 kalori

200 ml kakaolu süt (135 kalori) veya 200 ml muzlu süt (135 kalori): 135 kalori

20 bebek havuç (70 kalori) ve 2 yemek kaşığı humus (70 kalori): 140 kalori

200 g kabuklu edamame: 150 kalori

1/2 paket mısır ve pirinç patlağı (70 kalori) ve 2 adet light karper peyniri (60 kalori): 140 kalori

12 adet yer fıstığı (67 kalori) ve 1 porsiyon, yaklaşık 10 g yüzde 70 kakaolu bitter çikolata (56 kalori): 123 kalori

150 g yoğurt (110 kalori) ve 1 avuç nar (35 kalori): 145 kalori

SPOR SONRASI NE YEMELİYİZ? *

Spordan geldiğimiz zaman ya da antrenman sonrası kaslarımızı güçlendirmek için en çok ihtiyaç duyduğumuz şey protein içeren besinler. Bunun yanı sıra enerjimizi yerine getirmek için gerekli olan karbonhidratlar. Peki spor sonrası ne yemeliyiz? Bu sorunun yanıtını Squat Girl Doris Hofer 3 güzel sağlıklı tarifle verdi. Meyveli yoğurt, ton balıklı salata ve menemen…

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here