Su egzersizleri

Çağla gibi su içinde olmayı sevenler! Bu egzersizler tam size göre! Hareketler vücuttaki yağın yakılmasını hızlandırıyor ve vücudu şekillendiriyor. Ayrıca, sıcak günler için harika bir serinleme olanağı… Elif Duran

Su egzersizlerinin dünyasına dalın! Göreceksiniz, başka hiçbir egzersiz türü bu kadar etkileyici ve aynı zamanda yumuşak değil. Sırrı mı? Tabii ki suyun kendisi. Su vücuda büyük bir doğal basınç uyguluyor. Bu, onun havadan 1000 kat daha fazla olan yoğunluğundan kaynaklanıyor. Suyun içinde hareket ederken, basıncın etkisiyle kaslar çok çalışıyor ve bunun sonucunda da şekilleniyor. Kalp kasları esniyor ve karada olduğundan daha ekonomik çalışıyor: Metabolizma hızlanıyor, çünkü suyun yarattığı soğuk etkiyi vücut azaltmaya çalışıyor. Bunu yaparken ortalama yüzde 25 oranında daha çok enerji harcıyor. Yoğun masaj etkisi sayesinde bağ doku sıkılaşıyor, cildin gerginliği artıyor. Soğuk su, ayrıca kalp-damar dolaşımını da çalıştırıyor. Bundan bağışıklık sistemi de yararlanıyor. Vücut ağırlığı suyun içinde azaldığı için, egzersizler sırasında yaralanma riski de sıfıra düşüyor. Eklemlere, kaslara zarar gelmiyor. İşte milli sörfçü Çağla Kubat'la en etkili su egzersizleri…

Kol kaslarını güçlendiriyor ALÇALIN VE YÜKSELİN

Bir elinizle denizin ya da havuzun tabanından destek alın. Diğer elinizi kolunuzu kırmadan, gergin bir şekilde havaya kaldırın. Bu hareketi yaparken kollarınız gibi bacaklarınız ve vücudunuz da gergin olmalı. Yere dayadığınız kolunuzu kırarak vücudunuzu alçaltın ve yükseltin. Hareketi 5 kez tekrarlayın. Sonra diğer kolunuza geçin ve aynı hareketi bu kolunuzla da 5 kez tekrarlayın.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here