Suda Jimnastik: AQUAFİT

Sıcak havalara spor yapmak her zamankinden daha zor. Ancak yazın jimnastiği suda yapabilirsiniz. Üstelik su dışında olana kıyasla bir çok avantajı da var!

Suyun kaldırma kuvveti sayesinde jimnastik daha kolay yapılıyor. Suyun etkisiyle hareketlerin faydaları da maksimuma çıkıyor. Bu sayede eklemlere yük binmiyor ve kaslar daha rahat çalışabiliyor.Özellikle yatay pozisyonda kalbin rahat çalışması ve dolaşımın artması da diğer bir artısı. Suyun içinde vücuttaki negatif elektriğin atılması da diğer bir artısı.Böylece egzersizin psikolojik faydaları da en üst düzeye çıkıyor.
Suda jimnastik yaşlılık, hamilelik, sakatlanma gibi fiziksel kısıtlamaları olanlara özellikle tavsiye ediliyor. Ağırlıklı olarak bacak hareketlerinden oluşuyor. Yani selülitlere karşı mükemmel bir silah.
Yapılan hareketlerin çeşidine göre aquagym, waterpower, aquaerobics, aquafit gibi farklı isimler alıyor.Yaş sınırı yok. Su jimnastiğinden maksimum faydalanmak için haftada en az 3 kere ve 30 dakikalık seanslar halinde yapmak yeterli. İşte aquafit egzersizleri;

1- Kol açma: göğüs, arka omuz ve sırt kaslarını çalıştırıyor
2- Bel hareketi: Koltukaltı ve göğüs kaslarını uzatmaya ve esnetmeye yönelik
3- Bacak açma: Dış bacak ve iç bacak kaslarına yönelik
4- Bacak çalıştırma: Kalça ve bacak kaslarını çalıştırıyor, karın kasları için de faydalı.

Suda jimnastik yaparken ideal su seviyesi omuzların hemen altı, göğüs hizası.Jimnastiğe başlamadan önce ısınmak önemli. Suya yemek yedikten en az 2.5 saat sonra girmek gerekiyor. Egzersizden sonraysa su içmek gerekli.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here