Dr. Halil Bayazıt


Ana Sayfa Sağlık Şüpheli benler nasıl anlaşılır? 6 maddede şüpheli benler

Şüpheli benler nasıl anlaşılır? 6 maddede şüpheli benler

Şüpheli benler hangileri ve nasıl anlaşılır? İşte uzman yorumu

Özellikle yaz aylarında benleri güneşin zararlı etkilerinden korumak büyük önem taşıyor.  Sağlık açısındak benlerdeki değişikliği takip etmek önemli. Peki, vücuttaki şüpheli benler nasıl anlaşılır? İşte formsante arşivinden 6 maddede şüpheli benler ve tehlikeli benleri anlama yolları;

Amerikan Hastanesi Dermatoloji Bölümü’nden Dr. Halil Bayazıt, “Cildinizdeki benlerin sayısını, yerlerini, büyüklüklerini not etmeniz ve sonraki muayenelerde bunları karşılaştırmanız ya da dermatoloğunuza bu bilgileri verebilmeniz oldukça önemlidir” diyor. Bayazıt, aşağıda sıralanan işaretlerden biri ya da birkaçının varlığını hissettiğinizde veya şüpheye düştüğünüzde benlerin bir dermatolog tarafından muayene edilmesi gerektiğini vurguluyor: 

Şüpheli benler nasıl anlaşılır? İşte 6 maddede şüpheli benler:

  • Asimetri: Benin bir yarısının şekil, büyüklük ya da renklenme açısından diğer yarısına benzememesi.
  • Sınırlar: Benin kenarlarının düzensiz, girintili, çıkıntılı ya da belirsiz olması.
  • Renk: Benin birden fazla renk içermesi veya bu renklerin düzensiz olarak dağılmış olması.
  • Çap: Benin büyüklüğünün yarım santimden (kabaca kurşun kalemlerin arka ucundaki silgiden) büyük olması.
  • Yara: Mevcut bir benin yüzeyinde kanama, yara ya da kabuklanma başlaması.
  • Değişim: En önemlisi; önceden bilinen bir bende haftalar, aylar içinde ortaya çıkmış olan herhangi bir değişiklik.

Hangi benler tehlikeli? Benlerle ilgili 10 soru, 10 cevap

Doğal uyku gibisi yok

Eğer derin bir uyku çekmek için uyku haplarına yöneliyorsanız bir kez daha düşünün. İngiliz Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Konsülü’nün raporuna göre, uyku haplarıyla desteklenmiş bir uyku doğal gece uykusunun yerini tutmuyor. Uzun bir süre gece 5 saatten az uyumak kalp hastalıkları ve diyabet riskini artırıyor. Geceleri doğal, rahat bir uyku için yatak odanızı serin tutun, havasının temiz olmasına özen gösterin. Yatak ve yastığınızı iyi seçin, odanızın tamamen karanlık olmasına dikkat edin ve yatmadan önce rahatlamak için kendinize zaman ayırın.

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here