Ana Sayfa Beslenme & Diyet Susuzluk beyni sulandırıyor!

Susuzluk beyni sulandırıyor!

agustos-2011-beslenmeraporu-resim

“Sıcaktan beynim sulandı” deriz ya, aslında bu sözde gerçeklik payı var. Çünkü beynimiz susuzluktan en çok zarar gören organlardan biri. Prof. Dr. M. Zeki Karagülle, beyindeki su dolaşımının bozulmasının, beyin sulanması ya da beyin kurumasına yol açtığını belirtiyor. Vücudumuzdaki su dolaşımının, özellikle beyin ve böbrekler için çok önemli olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Karagülle, 24 saat içinde beyinden geçen su miktarının 1.4 litre, böbreklerden geçenin ise 2 litre gibi oldukça büyük miktarlarda olduğunu söylüyor. İşte Prof. Dr. Karagülle’nin su tüketimi ile ilgili altını çizdiği önemli noktalar:

● İnsan besinsiz kaldığında 50 gün kadar yaşamını sürdürebilir, ama su içmeden ancak birkaç gün canlı kalabilir.

● İnsan vücudunun ortalama yüzde 60’ı sudur ve vücut ağırlığında oluşan yüzde 15-20’lik bir su kaybı ölümcül olabilir.

● İnsan organizması günde 2.5 litre kadar suyu değişik yollardan dışarıya atar. Yaşamsal vücut fonksiyonlarının sürmesi için vücuttaki su rezervlerine ihtiyaç duyulmadan, bu miktarın yerine konması gerekir.

● Günlük su gereksinimi başta cinsiyet ve yaş olmak üzere, fiziksel aktivite ve egzersiz, yüksek hava sıcaklığı, düşük nem, lifli besin tüketimi gibi etkenlere bağlıdır.

● Bir erkek günde ortalama 2.9 litre, bir kadın ise 2.2 litre kadar sıvı almalıdır.

● Günlük içilmesi gereken suyun doğal mineralli su olarak alınması birçok avantajlar sağlar. Günde en az 2 şişe (400-500- 660 ml.) doğal mineralli ve pH değeri yüksek suyun içilmesi öneriliyor.

agustos-2011-beslenmeraporu-resim-1PÜF NOKTASI!
Süt ve süt ürünleri buzdolabındaki diğer gıdaların kokularını emer. Soğan kokusuz bir süt içebilmek için sütünüzü sıkıca kapatılmış bir şişenin içinde saklayın. Sütlü tatlılarınızın üstünü ise mutlaka streç film ile kaplayın.

Ayın güzeli DOMATES
Domatese en çok ihtiyaç duyduğumuz güneşin en yakıcı olduğu zamanda ‘doğal’ domatesin de olgunluğuna erişmesi, besin değerinin artması ve bollaşması elbette tesadüf değil. Yapılan araştırmalar, güçlü bir antioksidan olan likopen yönünden çok zengin olan domatesin güneşin zararlı etkilerine karşı vücudumuzu koruduğunu gösteriyor. Domates ayrıca E vitamini, Niasin, B6 vitamini, folik asit, magnezyum, fosfor ve A vitamini yönünden de oldukça zengin bir bitki. Ağustosta bir yandan bol bol domates tüketirken bir yandan da kış hazırlıklarına başlayın. Ev yapımı salçanın, domates konservesinin şimdi tam zamanı.

Besin tablosu
(Orta büyüklükte 1 adet, yaklaşık 123 gram) *
agustos-2011-beslenmeraporu-resim-2
* Satır sonlarındaki yüzdeler, günlük ihtiyacın ne kadarını karşıladığını gösterir.

Formsante Dergisi Ağustos 2011 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here