Süt ürünleri sıcağı sevmiyor

beslenme-raporu-temmuz-2012-resim-1

Kahvaltının vazgeçilmezi peynir çeşitleri kemik sağlığının korunmasında büyük rol oynuyor. Ancak süt ve süt ürünleri yaz sıcaklarında doğru koşullarda saklanmazsa faydadan çok zarar getireceği de bir gerçek… İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bülent Nazlı; kalsiyum, protein, A, B, D ve E vitaminleri bakımından zengin olan süt ürünlerini muhafaza etmenin püf noktalarını şöyle sıralıyor:
● Buzdolabında +4 ile +6 C arasında saklayın.
● Isı kaybı oluşacağı için bu ürünleri buzdolabının kapağında tutmayın.
● Tüketirken porsiyonlara ayırarak servis edin.
● Koku çekmemesi ve ortamda bulunan mikrobiyolojik yükten etkilenmemesi için kapalı kaplarda tutun.
● Peynirleri, ambalajı açıldıktan sonra hava almayan bir kapta saklayın ya da streç filme sarın.
● Koku çekme özelliği çok yüksek olan tereyağını da mutlaka hava geçirmez bir kapta saklayın.

beslenme-raporu-temmuz-2012-resim-3Taze sarımsak mevsimi geldi
Doğanın bizlere sunduğu en lezzetli antibiyotik… Uzmanların bin yılın en önemli bitkisi olarak nitelendirdiği, vitamin, mineral ve aminoasitlerden zengin olan sarımsak tam bir kalp dostu. Sarımsağın damarları genişletici etkisiyle kan basıncı düşüyor, kan akışı hızlanıyor ve kalp damar hastalıkları riski azalıyor. İçeriğindeki organik kükürt bileşenleri sayesinde antioksidan etki gösteren bu bitki, vücuttaki zehirli toksik maddelerin atılmasına da yardımcı oluyor. Ancak çiğ sarımsağın fazla tüketilmesi kalp, karaciğer ile böbrekte toksik etkilere ve alerjik reaksiyonlara neden olabiliyor. Ama siz yine de bu küçük mucizeden faydalanmak için günde iki diş sarımsak limitini geçmeyin.

Bu gıdaların glisemik indeksi SIFIR
Glisemik İndeks (Gİ) kavramı, bir gıdanın kan şekerini yükseltme özelliğini ifade ediyor. Yani bir gıdanın Gİ’si ne kadar yüksekse kilo aldırma riski de o kadar artıyor. Bir de glisemik indeksi sıfır olan gıdalar var ki bunlar sağlıklı beslenmede imdadımıza koşuyor. Hangileri mi?
beslenme-raporu-temmuz-2012-resim-2Sebzeler: Salatalık, patlıcan, çiğ havuç, sarımsak, yeşil fasulye, pırasa, marul, mantar, yeşil soğan, bamya, turp, kabak, brokoli, lahana, karnabahar, domates, limon.
Meyveler: Avokado, badem, ceviz, fındık, ahududu.
Etler: Derisiz tavuk ve hindi eti, tüm balıklar, kuzu eti, biftek, kalamar.

Ayın güzeli Armut
Pektin içeriği sayesinde sindirim sistemini çalıştıran ve kabızlığı önleyen armut, bağırsak koruyucu etki yaratıyor. Antialerjik özelliği sayesinde bebeklerin ek gıdaya geçişinde ve bağırsak hareketlerinin düzenlenmesinde önemli olan armut, aynı zamanda barındırdığı flavonoid ve mineraller sayesinde kandaki ürik asidin atılmasını sağlıyor. Armudun tüm besin değerlerinden faydalanabilmek için kabuğu ile tüketilmesi öneriliyor. Yaz aylarında tatlı ihtiyacınızı, fırında az şeker ile pişirilmiş ve tarçınla süslenmiş düşük kalorili bir armut tatlısı ile giderebilirsiniz.
beslenme-raporu-temmuz-2012-resim-4
Formsanté Dergisi Temmuz 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here