Ana Sayfa Fitness Suyun içinde egzersiz yaparak kollarınızı güçlendirin

Suyun içinde egzersiz yaparak kollarınızı güçlendirin

Kollarınızın sarkması sizi rahatsız ediyor ve askılı bluzlarla aranızda koca bir engel olarak mı duruyor? O zaman ne yapıp edin ve bu egzersizleri düzenli uygulayın. İsterseniz suyun dışında, dilerseniz içinde!

Kolların üst bölümlerinin sarkması kadınları en fazla rahatsız eden sorunların başında geliyor. Özellikle de, askılı bluzların gündemde olduğu bu sıcak yaz günlerinde! İşte biz de tam bu günlerde imdadınıza yetişecek etkili egzersizler hazırladık. Milli sörfçü Çağla Kubat’ın sizler için uyguladığı bu egzersizleri dilerseniz su içinde, dilerseniz de suyun dışında yapabilirsiniz.

Boks yapın!
Kollarınızın yanı sıra göğüslerinizi de sıkılaştırıcak bu egzersizin önemli bir özelliği de son derece zevkli ve basit olması. Bunu yapmak için iyi ayağınızı omuz genişliğinde açarak ayakta durun. Dizlerinizi hafifçe kırın. Yumruk yaptığınız ellerinizi göğsünüzün hemen önünde tutun. Eğer hareketi suyun içinde yapıyorsanız, dirsekleriniz suyun üst yüzeyinin hemen altında olmalı. Pozisyonunuzu aldıktan sonra hemen öne doğru hızlı hızlı yumruk atmaya başlayın. Bunu yaparken belinizle birlikte dönmeyi de ihmal etmeyin. Su içindeyseniz iki elinizle de 40 kere, su dışındaysanız 25 kere tekrarlayın. Faydası: Kol arkasını, göğüs kaslarını hatta bel kaslarını bile çok iyi bir şekilde çalıştırıyor. Her gün düzenli yaparsanız 1 ay sonunda fark edilir sonuçlar almanız mümkün.

El üzerinde yürüyün…
Ellerinizin yere ya da denizin-havuzun tabanına koyun ve şınav pozisyonu alın. Ve bu şekilde yürümeye başlayın. Eğer su içindeyseniz ayaklarınız zaten serbestçe salınacak, sizinle gelecektir. Su dışındaysa gücünüz yetiyorsa ayaklarınızı arkanızda sürüyün, yetmiyorsa parmak uçlarınızdan yardım alın. Bu arada karın kaslarınızı gerin. Suyun içinde 20 adım, suyun dışında 10 adım atmanız yeterli.

Faydası:
Gerçekten mucizevi etkileri olan bir hareket! Kollarınızın arkasını ve sırt kaslarını da iyi bir şekilde çalıştırıyor. Her gün düzenli olarak yapmaya gayret edin.

Alçalın ve yükselin
Bir elinizle yerden ya da havuzun-denizin tabanından destek alın. Diğer elinizi, kolunuzu kırmadan gergin bir şekilde havaya kaldırın. Bu hareketi yaparken sadece kolunuz değil, tüm vücudunuz gergin olmalı. Yere dayalı olan kolunuzu kırarak vücudunuzu alçaltın ve yükseltin. Suyun içindeyseniz hareketi her iki kolunuzla 10 kez tekrarlayın. Suyun dışındaysanız 5 kez yapmanız yeterli.

Faydası:
Tüm kol kaslarını güçlendirmek için etkili bir hareket. Bunun yanı sıra bel ve sırt kasları için de faydalı.

Sırt üstü yüzün
Evet, biliyoruz bu hareketi su dışında yapmanız mümkün değil! O nedenle bu hareketi, sadece tüm yaz boyunca denize ya da havuza girme imkanı olan şanslı kişilere öneriyoruz. Evet, yapmanız gereken basit: Sırt üzeri suyun üzerinde dengede durun ve gergin tuttuğunuz kollarınızı geri geri atarak yaklaşık 20-25 dakika sırt üzeri yüzün.
Faydası:
Fazla söze gerek yok; sadece kolları değil, tepeden tırnağa tüm vücudu çalıştırıyor. Ense, omuz ve sırt kaslarını rahatlatarak kronik ağrılardan koruyor.
Bu etkili egzersizler kollarınızı, özellikle de üst bölümünü kısa zamanda forma sokacak.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here