Tartı takıntısına son verin

12122014 tarti01

Tartıyı evin baş köşesinden kaldırıyor, her gün tartılmaktan vazgeçiyor ve kilomuzla barışıyoruz. 

Günlerdir yediğiniz her lokmayı sayıyorsunuz. Sonunda bir sabah uyanıyorsunuz. Hemen tuvalete koşuyorsunuz. Ardından üzerinizdekileri çıkarıp mümkün olan en düşük ağırlığı görmek için tartıya çıkıyorsunuz. Ancak o da ne? Ayaklarınızın arasındaki küçük ekran sizi bir kez daha hayal kırıklığına uğratıyor. Sadece birkaç gram vermişsiniz.

Tartı motivasyon kaybı yaratıyor

İster kilomuzu korumaya, ister kilo vermeye çalışalım bu süreçte en büyük yardımcımız evdeki tartımız oluyor. Ayaklarımızın altındaki bu küçük alet sadece kilomuzu değil, özsaygımızı da ölçüyor. Evet, tartı beslenmemizi kontrol ederken başvuracağımız bir araç olmalı ancak hayati öneme sahip bir gösterge olmamalı. Tartınızı hayatınızın tek göstergesi olarak görmeye başladığınızda motivasyon kaybı yaşamanız, olumsuz düşüncelere kapılmanız ve takıntılı hale gelmeniz mümkün.

Günde bir hatta birkaç defa tartılanlar için bu alışkanlıktan vazgeçmek korkutucu olabilir. Ama bir kez bıraktınız mı çok daha mutlu olacağınız, beden imajınızın pozitife doğru kayacağı ve bedeninizle ilişkinizin çok daha sağlıklı olacağı kesin. Değişimi aniden gerçekleştirip olumsuz sonuçlanabilecek bir şok etkisi yerine adım adım ilerlemenizde fayda var.

30 günde tartıdan kurtulun

1. Göz önünden kaldırın: Birçoğumuz tartımızı banyoda, yatak odasının başköşesinde hatta salonda tutuyoruz. Sabah daha gözümüzü tam açamadan tartının üstüne çıkıyoruz. Bunun önüne geçmek için önce ister yatağın altına, ister dolabın içine koyun ama tartıyı ortadan kaldırın, aklınızdan da çıkarın. Tartıyı görmeyince tartılmak daha az aklınıza gelecek.

2. Güne olumlu bir ritüel ile başlayın: Her gün uyanır uyanmaz tartılmaya alıştıysanız bunun yerine sizi canlandıracak yeni bir ritüel koyun. Sabah uyanır uyanmaz en sevdiğiniz ve size enerji veren müziğin sesini açabilirsiniz. Hedeflerinizi, niyetlerinizi, olumlamalarınızı yazıp sabahları bunları yüksek sesle okuyabilirsiniz.

3. Diğer ölçümleri yapın: Tartılmayı bıraktınız diye kilonuzu ihmal edecek değilsiniz tabii ki… Alın mezurayı elinize ve kalçanızı, belinizi, kollarınızı ölçün. Bunu ayda bir kez yapın ve rakamları kaydedin. Bu alışkanlığın tartılmaya göre çok daha yararlı olduğunu fark edeceksiniz çünkü hormonal değişimler ya da kas yoğunluğu artışı nedeniyle tartıda farklı rakam görebilirsiniz ama mezura daima doğru sonucu verir. Eğer sağlık sorunlarınız varsa kan basıncı, kan şekeri, kolesterol gibi değerlerinizi de düzenli olarak ölçtürün.

4. Gün sonunda kendinizi takdir edin: Artık günü tartılmadan geçirmeyi başardıysanız gün sonunda kendinize bir “aferin” deme vakti gelmiştir. Tıpkı sabah olumlamalarınız gibi akşam yatarken de o günkü başarılarınızı ya da genel olarak kendinizle ilgili minnettar olduğunuz konuları yazın. Büyük ya da küçük bir konu olabilir ama her gün minnettar olacağınız en az üç madde bulun. Başlangıçta çok genel konularla başlasanız da zamanla bugüne kadar minnettar olmayı hiç aklınıza getirmediğiniz konular bulacaksınız. Bunu yaptıkça bazen alınan bir kilonun, bazı günler ihmal edilen sporun o kadar da büyük meseleler olmadığını fark edeceksiniz.

5. Bir ay sonra tartılın: Bir ay boyunca önceki adımları takip etmeyi başardıysanız artık alışkanlığa dönmüş demektir. Sürekli tartıyı düşünmüyor ve kendinizi daha enerjik, neşeli hissediyor olmanız kaçınılmaz. Artık tartıyı sakladığınız yerden çıkarabilirsiniz. Bakalım son bir ayda kilonuzda nasıl bir hareketlenme olmuş? Derin bir nefes alın ve tartıya çıkın. Gördüğünüz sonuç sizi şaşırttı mı? Mezura ile yaptığınız ölçümle uyuşuyor mu? 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here