Tok kalmanın lezzetli yolu

26022015 besrap01

Faydaları saymakla bitmeyen baklagiller, gerçek birer lif deposu. Sindirim sistemini destekleyen bu gıdalar, karbonhidrat içerikleri sayesinde tokluk hissi yaratıyor. 

Magnezyum, potasyum, kalsiyum, demir, B vitamini ve mineral içeren baklagiller, yavaş hazmedildiği için kan şekerini dengeliyor. Lif içerikleri sayesinde midede kolay parçalanıyor. Bu da karbonhidrat ve protein emilimini kolaylaştırıp, bağırsakların çalışmasını düzenliyor ve kabızlığı önlüyor. İçeriklerindeki magnezyum ve kalsiyum ise kemikleri güçlendiriyor.

 

 

26022015 besrap02En lezzetli bağışıklık savaşçıları

Kış aylarında bağışıklık sistemimiz zayıflıyor, vücudumuz hastalıklara karşı savunmasız kalıyor. Ama bunu bağışıklığı destekleyip, güçlendiren bir beslenme düzeniyle engellemek mümkün. Emsey Hospital Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Bilgin, vitamin ve mineralden zengin meyvelerle bu ihtiyacın giderileceğini belirterek, kışa özel sağlık depolarını sıralıyor.

• Greyfurt: C vitamini açısından zengin greyfurt bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Ancak ilaç kullananların bu meyveyi dikkatli tüketmesi gerekiyor.

• Mandalina: Bu meyve kış aylarında soğuk algınlığı, nezle ve gribe karşı savunma mekanizmasını güçlendiriyor. Yüksek orandaki potasyum içeriğiyle yüksek tansiyonu düşürüyor. Folik asit, A ve C vitaminleri içeren, beyaz lifleri de çok yararlı olan mandalinanın soyulduktan sonra beklemeden tüketilmesi gerekiyor.

• Nar: Özellikle içerdiği antioksidanlar sayesinde vücudun savunma sistemini güçlendiriyor. Yapılan araştırmalarda nar suyunun cilt kanserine ve erkeklerde prostat kanserine karşı koruyucu etkisi görülüyor. Narın meyvesini ya da suyunu tüketmek kışın hastalığa yakalanma riskini azaltıyor.

• Portakal: C vitamini ve folik asit kaynağı olan portakal bağışıklık sistemini güçlendiriyor, kansızlığa iyi geliyor. Ateş düşürücü, iştah açıcı, kramp çözücü, sindirim kolaylaştırıcı, safra söktürücü özellikleri bulunuyor.

• Elma: Kan şekerini yükseltme özelliği düşük olan, vitaminden zengin elma, aynı zamanda tokluk hissi de sağlıyor.

 

Ayın güzeli Armut

Dünyanın pek çok yerinde yetişebilen armut, yeşilden sarıya giden farklı renklerde bulunuyor. Antioksidan özelliği olan karoten, flavonoid ile bakır, C ve K vitamininden zengin bu meyve sindirim sistemini güçlendiriyor. Hazmı kolaylaştıran armut, böbreklerin düzenli çalışmasına, böbrekte bulunan taşların ve kumun dökülmesine yardımcı oluyor. Sinirleri yatıştırıcı etkisi ile yüksek tansiyonu düşüren ve çarpıntıyı önleyen armut, zihin yorgunluğuna da iyi geliyor. Az kalorili, bol lifli bu meyve diyet yapanların favorileri arasında yer alıyor. Ferah tadıyla gebelik döneminde tüketildiğinde mide bulantılarını azaltmaya da yardımcı oluyor. İçerdiği potasyum sayesinde de hipertansiyondan koruyucu etki sağlıyor. 100 gramı sadece 42 kalori olan armut, yağ içermiyor.

 

26022015 besrap03Güçlü hafızanın sırrı suda gizli!

Dehidratasyon yani susuzluk, beynin kortizol hormonu salgılamasına neden oluyor. Bu hormonun artışı ise beynin bilgi depolama kısmının küçülmesine yol açıyor. Adrenalin üretimini de artıran kortizolun yüksek seviyede olması beyin fonksiyonlarını etkileyerek, hafızayı zayıflatıyor. Bu sorunu önlemek içinse günlük ortalama 1,5-2 litre su içmek gerekiyor.

 

Formsanté Dergisi Şubat 2015 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here