Tuz ile nezleye savaş açın

26022014 sagrap1

Soğuk algınlığınız mı var? Eğer vücudunuzda kırıklık hissediyorsanız, iyileşmenizin yolu tuzdan geçiyor. Tuz mağarası terapileri, nefes açıcı olarak ve soğuk algınlığı belirtilerini hafifletmek için Roma döneminden bu yana kullanılıyor. Tuz, akciğerleri temizleyip daha fazla oksijenle dolmasını sağlayarak, bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı oluyor. Bu terapiyi uygulamak için, banyo sırasında Epsom veya Himalaya tuzunu birkaç damla biberiye yağıyla birlikte karıştırıp, derin derin içinize çekmeniz yeterli…

 

 

26022014 sagrap32 KADEH

Her hafta içeceğiniz iki kadeh kırmızı şarap, depresyon riskinizi azaltmaya yardımcı oluyor. Şarap ayrıca kalp sağlığınızı da koruyor.

 

Tansiyonunuzu tarçınla dengeleyin

Günde bir tutam ya da yaklaşık yarım çay kaşığı tarçın tüketmek, yüksek olan tansiyon değerinin birkaç değer düşmesine yardımcı olabiliyor.

  

26022014 sagrap2Hafızanızı güçlendirmek elinizde

Güçlü bir hafıza, iş ve sosyal yaşamı kolaylaştırmaya destek oluyor. Ancak yaş, stres ve yanlış beslenme alışkanlıkları gibi nedenler hafızanın zayıflamasına yol açabiliyor. Memorial Hizmet Hastanesi Nöroloji Bölümü’nden Uz. Dr. Özgül Esen Öre, bazı hastalarda meydana gelen hafıza kaybının, B1, B12 vitaminleri ile folik asit eksikliklerinden kaynaklandığının bilindiğini belirterek, “Haftada en az iki kez balık tüketimi ve K Vitamini’nden zengin ıspanak, kuşkonmaz ile brokoli gibi sebzelerin beyin gücünü artırarak hafızayı güçlendirdiği biliniyor. Antioksidan bakımından zengin olan yabanmersini, çilek gibi besinler ise hücre hasarına neden olan serbest radikal olarak bilinen maddeleri vücuttan uzaklaştırarak beynin korunmasına yardımcı oluyor” diyor. Bunun yanı sıra düzenli uyku da öğrenmeyi kolaylaştırıyor, belleği güçlendiriyor. Konsantrasyon bozukluğuna neden olarak hafızayı zayıflatan aşırı stres sorunu yaşayanların ise bir uzmandan yardım alması öneriliyor.

 

Biliyor musunuz, gerginlik kötü kokuyor!

Bir araştırmaya göre, gergin değilken bize nötr gelen kokuları, kendimizi gergin hissettiğimizde kötü olarak algılıyoruz. Yani yaşadığımız gerginlik, etrafımızda bize negatif şeyler çağrıştıran kötü kokular duymamıza, böylece kendimizi daha gergin hissederek bir asabiyet döngüsü içine girmemize yol açıyor. Koku duyusu, gerginlik yaratan tek etmen olmasa da bu sorunla uğraşırken gerginlik çemberini  bir an önce kırmak gerekiyor. Başka bir deyişle, gerginlik kötü kokuyor…

 

Formsanté Dergisi Şubat 2014 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here