• ✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale
Beslenme ve Diyet Uzmanı Deniz Nadide Can

Üzümü çekirdeğiyle birlikte tüketin! Bakın hangi faydalarını göreceksiniz?

uzum

Kırmızı, yeşil veya siyah… Üzüm, lezzetli olmasının yanı sıra K, C, A ve B vitaminleriyle potasyum, sodyum, fosfor ve magnezyum gibi birçok vitamin ile mineral içeriyor. Peki, üzümü çekirdeği ile yemenin faydaları nelerdir? Beslenme ve Diyet Uzmanı Deniz Nadide Can anlatıyor…

Çok güçlü bir antioksidan olan üzümün içeriğindeki resveratrol ile antosiyanin gibi antioksidanlar; vücuttaki hücreleri yeniliyor, pek çok hastalığın gelişme riskini azaltıyor, cildin erken yaşlanmasını önlüyor.

ÜZÜM ÇEKİRDEĞİ FAYDALARI NELERDİR? *

Üzümün antioksidanlarının en çok kabuğu ve çekirdeğinde olduğuna dikkat çeken Deniz Nadide Can, “Bu nedenle üzüm yerken çekirdeklerini çıkarmayın, kabuğunu soymayın. Bir küçük boy kase üzüm 100 kalori ve 25 gram karbonhidrat içeriyor. Günde bir küçük boy kase tüketmek, üzümün şifasından faydalanmak için yeterli geliyor. Ancak yoğun karbonhidrat içeriği nedeniyle özellikle diyabet hastalarının üzüm yerken porsiyon kontrolüne dikkat etmeleri gerekiyor” diyor.

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here