Vitamin dolu yaz

Yaz meyvelerinin her birinin vücuda ayrı bir faydası var. Farklı mineral ve vitaminleri alabilmek için her gün en az üç-dört porsiyon farklı meyve tüketmek gerekiyor. Bir porsiyon meyvenin pratik olarak avuca sığacak kadar olması gerektiğine dikkat çeken Liv Hospital Beslenme ve Diyet Uzmanı Serap Güzel yaz meyvelerinin faydalarını anlattı.

Karpuz: Yazın en gözde meyvesi. Bol su içeriyor, likopen ve beta-karotenden zengin. Kolesterol ve prostat kanseri için önleyici ve damarlarda kan akımını hızlandırmaya yardımcı oluyor.

Çilek: En önemli antioksidanlardan, C vitamini içeriyor ve vücut hücrelerini hasara karşı koruyor. Dolayısıyla kanser ve kalp gibi hastalıklara karşı koruyucu. C vitamini, cildin yenilenmesinde de vitamini çok önemli.

Kayısı: Sarı meyveler A vitamini ve beta-karotenden zengin oluyor. Bunun dışında C vitamini, potasyum ve bol lif içeriyor. Göz ve kalp sağlığı için önemli, ayrıca boşaltım sisteminin düzenli çalışmasını sağlıyor.

Kiraz: “Kiraz yersen kiraz sapına dönersin” diye boşuna dememişler. Kiraz, C vitamini ve bol potasyum içeriyor. Potasyumu yüksek olduğundan vücutta fazla biriken suyu atmaya yardımcı. İçinde buluna kuarsetin, kalp hastalıklarına karşı koruyucu görev yapıyor ve kolesterol düşürücü etkisi var.

Taze üzüm: Yüzyıllar öncesinden beri en kıymetli meyvelerden. Tazesi, kurusu, pekmezi her şekliyle birçok faydası var. Bol lif, C vitamini ve potasyum içeriyor. Üzüm çekirdeği zaten bilinen bir antioksidan. Üzüm kabuğundaki resveratrol ise C ve E vitamininden bile güçlü bir antioksidan ve kansere karşı koruyucu.


Günde 2 kase
Düşük kalorili olması, bağırsak dostu lif içermesi ve tabii ki meyveler arasında en düşük şeker oranına sahip olması ahududuyu sevmemizin başlıca sebepleri. Tabii ki tadının güzel olması da etkili. Yakın zamanda yapılan bir araştırmada, kahvaltıda ahududu tüketen diyabetlilerde kan şekeri seviyesinin dengelendiği ortaya çıktı. Ahududu; zengin antosiyanin oranıyla hem şeker seviyesini dengeliyor, hem de hastalıklara karşı koruyucu görev üstleniyor.


Buz gibi çorba
Yaz aylarıyla birlikte domates tüketimi de artıyor. Likopen deposu domatesi yemek için size süper bir önerimiz var. Soğuk İspanyol çorbası olarak da geçen gazpacho, akşamları hafif bir öğünle geçirmek isteyenler için ideal.


Güneşten koruyor
Yeşil çay içerek güneşin zararlı etkilerinden korunabilirsiniz. British Journal of Nutrition’da yer alan bir çalışmada, günde iki bardak yeşil çay içenlerin güneş yanığı sonrası oluşan kızarıklık ve enflamasyonlarının azaldığı görüldü. Dolayısıyla yeşil çaylı bir limonata içmek, hem sizi hem de cildinizi ferahlatacak.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here