Vitamin raporu

Mineral mucizesi
Diyetimizde minerallerin gerekli olduğunu biliyoruz ancak magnezyumu tekrar gözden geçirmenizde fayda var. Vücuttaki her dokuda bulunan magnezyum, vücudumuza enerji, kas kuvveti, esneklik, uyku ve stres yönetimi konusunda yardımcı oluyor. Ayrıca hidrasyon için gerekli olan elektrolitleri içeriyor ve kalp sağlığını korumaya destek sağlıyor. Yeşil yapraklı sebzeler, badem, kahverengi pirinç ve avokado yiyerek magnezyum tüketiminizi artırabilirsiniz. Ancak kafein ve aşırı tuz alımına dikkat etmeniz gerekiyor çünkü bu iki besin vücudunuzdan sihirli mineral depolarının boşalmasına yol açabiliyor.

Bardağın dolu kısmına bakın
Hayatta hepimiz zorluklarla karşı karşıya geliyoruz. İnsanlar, bardağın dolu ve boş kısmına bakmak üzere ikiye ayrılıyor. Yapılan bir araştırmaya göre bardağın dolu kısmına bakanlar yani olumlu düşünenler gelecek sekiz yıl içerisinde bir hastalıktan ölüm riskini azaltabiliyor. Hatta kanser olma riskinin yüzde 30 oranında düşürebiliyor. Bu durumda karşınıza hangi zorluk çıkarsa çıksın bardağa dolu tarafından bakmayı alışkanlık haline getirin. Tabii bu arada bol bol su içmeyi de ihmal etmeyin. Yaşam kaynağımız suyun içerisinde sodyum, potasyum, kalsiyum, magnezyum ve fosfat gibi hayati önemi olan mineraller bulunuyor.

Yağlı yiyeceklere dikkat!
Reflü hastalığının başlıca tetikçisi yağ olarak kabul ediliyor. Yağ oranı yüksek yiyecekler yemek borusu kapakçığının basıncını azalttığı için reflü hastalığına neden oluyor. Bu yüzden kızartma, yağlı peynir, börek, poğaça gibi hamur işi gıdalar, şarküteri ürünleri ve şerbetli tatlılardan uzak durmanız tavsiye ediliyor. Ayrıca iş hayatının bir getirisi olarak daha çok dışarıda yemek yeniliyor. Özellikle çorbaların içerisine çok fazla un ve doymuş yağ eklenebiliyor. Buna da dikkat etmeyi unutmayın.

Haftada 2 porsiyon
Beslenme planınızda yeşil mercimeğe yer verdiğiniz takdirde kansere yakalanma riskiniz önemli ölçüde azalabiliyor. Uluslararası Kanser Araştırmaları Dergisi’nde yayınlanan araştırmanın sonucuna göre 80 yılı aşkın premenopozal kadın üzerinde 90 binden fazla çalışma yapıldı ve haftalık iki porsiyon mercimek yiyenler ile kanser riski düşük olan kişiler arasında göze çarpan bir bağ bulundu.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here