Vitamin Raporu – Haziran 2013

haziran-2013-vitamin-raporu-resim-1

Daha sağlıklı bir cilt
Güneş ışınlarına maruz kalan cildimizi yazın korumak büyük önem taşıyor. Hem yaşlanma belirtileri hem de güneş ışınlarına karşı güçlü olabilmek için kolajen oluşumunu artıran gıdalar tüketmek gerekiyor. A vitamini ve sülfür içeren gıdalar bu anlamda en büyük destekçilerimiz. Sülfür içeren besinler arasında salatalık, kereviz, yeşil ya da siyah zeytin; A vitamini içerenler arasında da çiğ havuç, kavun ya da haşlanmış patates bulunuyor.

haziran-2013-vitamin-raporu-resim-2Pazardan aldım bir tane…
Semt pazarlarına uğradığınız zaman çilek ve yaban mersininin ilk mahsullerinden alıp mutlaka stok yapın. Yeni yayınlanan bir araştırmada haftada üç veya dört defa bir kase bu meyvelerden tükettiğiniz zaman kalp krizi geçirme riskinizi yüzde 32 azaltmış oluyorsunuz. Kırmızımor renkli meyvelerde bulunan antosiyanin maddesi hücre yaşlanmasını önleyici özelliklere sahip. Bu sayede kanser ve kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltıyorlar.
% 150 Bir kase çileğin günlük önerilen C vitamini tüketimini karşılama miktarı.

haziran-2013-vitamin-raporu-resim-3Vejetaryen anne adayları nasıl beslenmeli?
Vejetaryen anne adaylarının beslenme şekli nedeniyle sıklıkla görülen B12 vitamini eksikliği durumunda doğumsal anomaliler, DNA sentezinin olması gerektiği gibi yapılamaması, sinir sisteminde bazı sağlık sorunları gibi problemler ortaya çıkabiliyor. Diyetisyen Merve Sofuoğlu, vejetaryen beslenme nedeniyle et yiyemeyen anne adaylarının, et yerine kuru baklagillere ve yumurta tüketimine ağırlık vermesi gerektiğini söylüyor ve ekliyor: “Hiç hayvansal besin almayan ve süt ürünlerinden de kaçınan vejetaryen anne adayları, süt yerine soya sütü veya tofu tercih etmeli. Bu sayede, vücut bazı eksik mineral ve proteinleri kısmen de olsa yerine koyabiliyor. Çay ve kahveyi, yemekten hemen sonra tüketmemek ve araya en azından bir-iki saat koymak da anne adayı için oldukça faydalı. Her öğünde, C vitamininden zengin, taze sebze ve meyvelerden tüketmek, anne adayı ve bebeğin bağışıklık sistemi açısından büyük fayda sağlıyor. Beyaz ekmek yerine esmer ekmeği, pirinç yerine ise bulguru tüketmek de önem taşıyor.”

Formsanté Dergisi Haziran 2013 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here