Ana Sayfa Sağlık Vitaminler şişmanlatır mı?

Vitaminler şişmanlatır mı?

d-vitamini

D vitamini alın virüslerle kolayca savaşın
Eğer güneşten tüm yıl boyunca yararlanamıyorsanız (vücudunuz güneş ışınlarıyla temas ettiğinde D vitamini aktif hale geliyor), soğuk algınlığı ve gripten korunmak için D vitamini takviyesi alın. Son araştırmalar vücutta gerekli oranlarda D vitamini olduğunda bağışıklık sisteminin virüslerle savaşma noktasında daha iyi çalıştığını gösteriyor.

Vitaminler şişmanlatır mı?
Bu konuda birçok aksi inanış bulunsa da, uzmanlar vitamin takviyelerinin kilo almaya yol açtığı ya da iştah artırdığı yönünde herhangi bir bilgi bulunmadığını söylüyor. Vitamin hapları kalori içermiyor. Formüle özellikle eklenmiş kalori yoksa, sadece çiğnenerek alınan vitaminler önemsiz miktarda şeker ya da kalori içeriyor.

vitaminler-sismanlatir-mi

B vitamini terimi aslında 8 farklı vitamini ifade ediyor: Tiamin (B1), riboflavin (B2), niasin (B3), pantotenik asit (B5), pridoksin (B6), biotin (B7), folik asit (B9) ve kobalamin (B12). Sinirleriniz, cildiniz, gözleriniz, saçlarınız, karaciğeriniz, kaslarınız, sindirim sisteminiz ve beyniniz sağlıklı bir şekilde işleyebilmek için onlara ihtiyaç duyar. Suda çözünen vitaminlerden olan B grubu vitaminler karbonhidrat, protein ve yağ metabolizmasında koenzim (bir enzimi aktif hale getiren) olarak görev alırlar. Direkt ya da indirekt olarak çeşitli vücut bileşiklerinin sentezinde önemli rol oynarlar.

B1 (Tiamin) Sinir sistemi fonksiyonlarında ve vücudun birçok biyokimyasal olayında görevlidir. Baklagiller, kabuklu yemişler, tohumlar, tam tahıllar, zenginleştirilmiş kahvaltı gevrekleri ve ekmekler.
B2 (Riboflavin) Karbonhidrat, yağ ve protein metabolizmasına yardımcı olur, sağlıklı bir görüş ve cilt için gereklidir. Süt ve süt ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, tam tahıllar, zenginleştirilmiş kahvaltı gevrekleri ve ekmekler.
B3 (Niasin) Karbonhidrat, yağ ve protein mekanizmasında görev alır. Sinir sistemi, sindirim sistemi ve cilt sağlığı için önem taşır. Et, tavuk, balık, tam tahıllar, mantar, zenginleştirilmiş kahvaltı gevrekleri ve ekmekler ile yeşil yapraklı sebzeler.
B5 (Pantotenik asit) Karbonhidrat, yağ ve protein mekanizmasında görev alır. Sinir sistemi, sindirim sistemi ve cilt sağlığı için önem taşır. Yağsız et, tam tahıllar ve baklagiller. Hemen her türlü bitkisel ve hayvansal gıda.
B6 (Pridoksin) Aminoasit metabolizmasında koenzim olarak rol alır. Et, balık, tavuk, sebzeler ve meyveler.
B7 (Biotin) Pek çok enzim sisteminin aktivitesi için gereklidir. Et, süt ve süt ürünleri ile meyveler.
B9 (Folik asit) Kırmızı kan hücrelerinin oluşumu, protein mekanizması ve hücre bölünmesinde görev alır. Yeşil yapraklı sebzeler, meyveler, baklagiller, karaciğer, buğday filizi ve güçlendirilmiş tahıllar.
B 12 (Kobalamin) Yeni hücre yapımında görev alır, sinir sistemi sağlığı için gereklidir. Et, tavuk, balık, deniz ürünleri, yumurta, süt ve süt ürünleri. (B12 vitamini bitkilerde bulunmaz.)

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here