Ana Sayfa Haber Yaşlılar Corona Virüs’ten korunmak için ne yapmalı?

Yaşlılar Corona Virüs’ten korunmak için ne yapmalı?

Corona Virüs’ün dünyada görüldüğü ülkelere bakıldığında en çok virüs bulaşısı oranı yaşlı nüfusta görünüyor. Peki yaşlıların Corona Virüs’ten korunması için ne yapılmalı? Yaşlılar, Corona Virüs’ten korunmak için bireysel olarak neler yapmalı? Yaşlılar Corona Virüs’e karşı nasıl beslenmeli? Solunum Derneği TÜSAD Geriatri Çalışma Grubu Başkanı Serap Duru, bu dönemde yüksek risk grubunda yer alan yaşlı nüfusu koronavirüsten korumak için hijyen ve beslenme konusuna da dikkat etmek gerektiğini vurguladı.

EN ÇOK YAŞLI NÜFUSU ETKİLİYOR *

Duru, “Tüm dünyayı etkisi altına alan ve pandemiye yol açan yeni koronavirüs enfeksiyonu maalesef en çok yaşlı nüfusu etkiliyor” uyarısı yaparken, şu açıklamalarda bulundu:

İleri yaşta bulunan ve kronik hastalığı olan yaşlılarımızın risk grubunu oluşturduğunu ve hastalığın daha ağır seyretme olasılığının olduğunu unutmamalıyız. Bu nedenle yaşlılarımızın bugünlerde Sağlık Bakanlığımızın önerilerine uymalarını, hijyenlerine dikkat etmelerini, mümkün olduğu kadar evlerinde kalmalarını, sağlıklı besin ürünleri tüketmelerini tavsiye etmekteyiz.

Yaşlı bir topluma doğru yol alırken, nasıl daha iyi ve daha kaliteli yaşayabileceğimize ilişkin sorulara da yanıt arandığını dile getiren Duru, sözlerine şöyle devam etti:

”Biz hekimler 65 yaş ve üzeri bireylerin öncelikle sağlığını koruyarak hastalıkların önlenmesi ve toplumdan soyutlanmadan yaşamlarını sürdürmelerini hedefliyoruz. Çok yönlü değerlendirmelere dayalı hastalık tanı ve tedavi prensiplerini içeren programlar ile, yaşlının bağımsız olarak yaşamını sürdürmesine ve yaşam kalitesini yükselterek daha sağlıklı yaşamasına yardımcı olmak amacındayız. Bu doğrultuda sadece hastaların değil sağlıklı yaşlanmak isteyenlerin de hekimlerine, geriatri kliniklerine başvurması tavsiye ediyoruz.”

ORTA YAŞLI VE YAŞLI YETİŞKİNLER İÇİN BÜYÜK TEHDİT *

Analiz raporunda erkekler arasındaki ölüm oranının yüzde 2,8, kadınlarda ise 1,7 olduğu tespit edildi. Orta yaşlı ve yaşlı yetişkinler için büyük tehdit arz eden koronavirüse karşı erkekler bağışıklık geliştirmede daha zayıf kalıyor.

“İnsanların yaklaşık yüzde 80’inin özel tedaviye ihtiyaç duymadan hastalıktan iyileştiği gözlemlenirken, yaşlı insanlar ve yüksek tansiyon, kalp problemleri veya diyabet gibi sorunları olanların ciddi hastalık geçirme olasılığının daha yüksek olduğu tespit ediliyor.

Koronavirüsün ölümcül seyrettiği hastalar genellikle; bir hastalık nedeniyle bünyesi zayıf olan kişiler ve yaşlı hastalardır. Bu kişilerin, virüsten korunmaya daha çok dikkat etmeleri ve bağışıklık sistemlerini güçlendirmeleri gerekmektedir.

YAŞLILAR İÇİN BAĞIŞIKLIK GÜÇLENDİRME ÖNERİLERİ *

Taze meyve ve sebze tüketiminin bağışıklık sistemini desteklediği, böylelikle hastalıklara karşı bağışıklık sistemini güçlendirici etkisi olduğu biliniyor. Bu yüzden çocukları taze meyve ve sebze yemeye teşvik etmek önem taşıyor. Yetişkinler de gün içinde ara öğünlerde taze sebze ve meyveleri tüketerek günlük beslenmede vitamin içeriğini artırılabilir. C vitamininden zengin beslenme boğaz ağrısı, burun akıntısı gibi bazı belirtileri azaltmakta destek olabilir. Portakal, greyfurt, mandalina gibi turunçgiller yanında; ıspanak, pazı, tere, roka, marul, maydanoz, dereotu gibi koyu yeşil yapraklı sebzelerle lahana, brokoli, kereviz, pancar gibi besinlerde hem C vitamini hem de diğer önemli olabilecek vitamin ve diğer ögeler vardır.

CORONA VİRÜS’E KARŞI BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİREN BESİNLER

MİNERALLER, VİTAMİNLER VE YAĞLAR

Özellikle çinko, magnezyum ve selenyum bağışıklık sisteminin güçlenmesinde önemli rol oynar. Kabuklu deniz ürünleri, kırmızı et, tam tahıllı ekmekler veya sert kabuklu kuru yemişler çinko bakımından zengindir. Selenyum ise ay çekirdeği, pekmez, balıklar, tavuk, hindi, yumurta, süt ve ürünleri gibi besinlerde bulunur.

Ceviz, balık, avokado, fındık, badem gibi besinlerin içinde bulunan Omega-3 ve benzeri yağların vücut direncini artırdığı ve bağışıklığı güçlendirdiği biliniyor. Ana öğünlerinizde balık ve aralarda da yeterli miktarda fındık, antep fıstığı, badem, ceviz gibi besinleri tüketerek veya salatalarınıza ekleyerek yeterli yağ alımı sağlayabilirsiniz.

Yapılan çalışmalar yeterince güneş ışınlarından yararlanmış kişilerin, grip/nezle gibi enfeksiyonlara yakalanma oranının daha düşük olduğunu gösteriyor. Güneş ışınından yeterli yararlanmayan, vücutlarında D vitamini düzeyleri düşük olanların solunum yolları enfeksiyonlarına da yakalanma risklerinin olabileceği öngörülüyor. En önemli kaynağı güneş ışığı olmasının yanında hamsi, istavrit, somon ve ton balığı da D vitamini içeren önemli besin kaynaklarıdır.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here