Yaz tatilinde forma girmenin 5 yolu

temmuz-2011-fitness-5-resim

Tatilden evinize daha fit, daha zinde, yenilenmiş olarak dönmek istiyorsanız bu 5 öneriye kulak verin.

1 – OYNAYIN: Deniz tatilleri, hareket etmek, kaslarınızı çalıştırmak ve yorgun beyninizi boşaltmak için harika fırsatlarla dolu. Mesela arkadaşlarınızla frizbi oynarken saatte 500 kalori yakabilirsiniz. Atma, yakalama, koşma, uzanma… Harika bir egzersiz değil mi? Peki çocuklar gibi kum kazmaya ne dersiniz? Çocukların çok sevdiği bu aktivite kol, omuz kaslarınızı güçlendirecek. Denize taş atmayı pek ciddiye almayabilirsiniz. Ama bunu “Kim daha uzağa atacak” yarışına çevirirseniz, kollarınız ve karın kaslarınız epeyce bir çalışacaktır. Seçin birini ve eğlenirken bol bol kalori yakın, kas yapın.

2 – DAHA FAZLA KALORİ YAKIN: Tamam, bütün yıl çalıştınız. Şimdi şezlonglara uzanıp miskinlik yapmak istiyorsunuz. Ama deniz kenarında biraz hareket etmek en az yatıp dinlenmek kadar iyi gelecek size. Üstelik kumsalda yaptığınız egzersizlerle iki kat daha fazla kalori yakarken kaslarınızı daha fazla çalıştırabilirsiniz. Örneğin normal bir zeminde 30 dakikada 135 kalori yakarken, kuru kumda yapacağınız yürüyüşte 200 kalori yakabilirsiniz. Yine plaj voleybolu da hem eğlenceli, hem de sıkı bir antrenman yapmanızı sağlayan bir spor. Yüzme zaten tüm kasları çalıştıran, aynı zamanda kardiyovasküler sağılığınızı da olumlu etkileyen komple bir egzersiz. Snorkeling, kano, su aerobiği gibi yeni bir aktiviteye başlamanız için tatil beldeleri birçok olanak sunuyor.

temmuz-2011-fitness-5-resim-13 – EGZERSİZİ ERKENE ALIN: Eğer koşu ya da yürüyüş gibi bir aktivite planlıyorsanız en iyisi bunu havanın henüz serin olduğu, atmosferin daha temiz olduğu, güneşin tam tepenizde olmadığı sabah saatlerinde yapın. Serin havada daha uzun süre egzersiz yapabilir ve daha fazla oksijen alabilirsiniz.

4 – BİSİKLETLE ÇEVRENİZİ KEŞFEDİN: Şehir trafiğinde bisiklet kullanmaktan hoşlanmıyorsanız yazlık yerler bisiklet turları için harika alternatifler sunabilir. Sadece kalori yakmak için değil, çevrenizi keşfetmek, doğada vakit geçirmek, farklı yerler görmek için pedala basın. Tabii kaskınızı takmayı ve kurallara uymayı ihmal etmeyin.

5 – YEMENİZE-İÇMENİZE DİKKAT EDİN: Yaz aylarında özellikle egzersiz yapıyorsanız su kaybınız daha fazla olacaktır. Bol bol su içmek sadece vücut ısınızı dengelemeye yaramıyor, toksinleri ter ve idrar yoluyla atmanıza da yardımcı oluyor. Kuru dil ve ağız, baş ağrısı, zayıflık, yorgunluk, idrarın koyu renkli olması, kas krampları dehidrasyonun belirtileri. Yaz aylarında porsiyonlarınızı küçülterek, hafif ama besleyici öğünleri daha sık yemek sizi daha enerjik yapacaktır. Sıcak güneşin altında tıka basa ağır yemekten kaçının, bol sıvı içeren yaz meyve ve sebzelerinin tadını çıkarın.

Formsante Dergisi Temmuz 2011 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here